Curry??
Helt enkelt: är det farligt att äta curry?? Är gravid i vecka 8 och vansinnigt sugen på curry!!!! Läste att det kan starta förlossningen men det kan ju inte drabba mig än :) Nån som vet eller kan jag svulla på???
Helt enkelt: är det farligt att äta curry?? Är gravid i vecka 8 och vansinnigt sugen på curry!!!! Läste att det kan starta förlossningen men det kan ju inte drabba mig än :) Nån som vet eller kan jag svulla på???
ÄT på! Du skulle behöva äta såna oftantliga mängder, typ 8 gånger din egen vikt eller nått sånt för att det ska kunna vara skadligt... OM det nu öht kan vara det och inte bara nån BS som flyger runt!
Hade det vart farligt hade det stått med i kostråden!
Skulle inte tro det är något problem. Jag älskar alltid Curry och ännu mer nu när jag är gravid, har ätit stark currymat flera ggr per vecka under hela grav och är ni i v33+ :) samma som med vitlök mums!!!!
Så smaska på du och lycka till med graviditeten!
Ja...det är en helt vanlig krydda......
Jag smaskade i mig rejält med currykyckling!!!! det enda som har hänt är att jag fisit hela natten Men det var det värt!!!!!!
Curry är ett samlingsnamn och blandning av flera olika kryddor. Gurkmeja,Ingefära, spiskummin, kanel, kardemumma, koriander, kryddnejlika, muskot,svartpeppar,bockhornsklöver är de som brukar ingå i curry, sedan lite andra helt ofarliga vanliga kryddor beroende på currysort eller land.
Vilketfall, inga som kan starta en förlossning i de små mängderna man äter.