• Nemi76

Mammakläder i butik?

Är det så illa att det bara är H&M som säljer mammakläder i butik? Bor nämligen i en mindre stad och i själva centrum finns inte en enda butik med mammakläder! Fast då finns ju visserligen bara Åhléns, Vero Moda och Lindex av de större kedjorna och sedan lite småboutiqer. Men på köpcentrat utanför stan finns ju de flesta kedjor men jag kan inte påminna mig att jag sett mammakläder någon annanstans än H&M. Nu finns det ju tunikor, koftor, tröjor osv som ofta passar gravida bland det "vanliga" utbudet, men just byxor är ju lite svårt att trä över en stor mage och jag vill gärna prova byxorna innan jag köper dem.

Jag har nära till Gbg så vet ni några affärer med mammakläder till rimliga priser där får ni hemskt gärna tipsa! Vinterjackor och byxor är väl det som står högst upp på listan även om det är ett tag kvar innan jag får jättemage

• Svar på tråden Mammakläder i butik?
  • Alexandra och Viktor

Jag har sett att Vero Moda har en "mamma"-avdelning. I alla fall i den som ligger i Allum (Partille). De hade väldigt fina kläder =) Så där kommer jag allt inhandla kläder om några veckor!
    Polarn och pyret har också lite grann.

Sen är det nog tyvärr så att det blir att inhandla på nätet.

Mitt knyte <3 BF April 2012
  • Nemi76

Här finns bara yttepyttesmå kläder på Vero Moda och Polarn & Pyret finns i grannstadens köpcentrum (dit jag självklart åker då och då)  

• Fröken Ellen

Lovely Mama har en hel del fina saker och rätt så vettiga priser. De har en butik i Göteborg som jag precis har upptäckt. http://www.lovelymama.se/ 

Jag är också nybörjare på det här och letar febrilt efter lite roliga kläder nu när magen börjat växa i en rasande fart. Lägger till tråden i mina favoriter och hoppas att det kommer fler bra tips framöver.  

• Annelie 76

Ja, det är bara HM som har mammakläder. Lindex och Twilfit har lite mammaunderkläder men det är allt.

• Nemi76

Det börjar spänna lite när jag knäpper mina vanliga jeans så om ett par veckor är det kanske dags för en sån där förlängare Försöker dra ut på mammabyxinköpet så länge som möjligt men om någon vet fler butiker är ni välkomna att dela med er

Svar på tråden Mammakläder i butik?