Hjälp! Jag tror jag är schizofren!
För att göra en lång historia kort:
Jag mår verkligen inte bra! Jag har känt mig konstig nu i flera år, periodvis så dåligt att jag varken vet in eller ut. Jag har kontakt med psykiatrin, gått hos kurator, läkare och psykologer. Alla säger samma sak: Att jag lider av GAD och panikångest med en lättare depression.
Men jag kan inte ta till mig det, jag känner mig så overklig, avskärmad på något vis. Iaktagande på mig själv som om jag ser mig själv från ett utifrån perspektiv.
Jag är så rädd för dessa upplevelser och tror att jag lider av en allvarlig psykíatrisk sjukdom alt någon kroppslig sjukdom som ger mig syrebrist i hjärnan eller nått.
Jag har dessutom svårt att andas i perioder som också är jätte påfrestande..
Jag har efter mycket tjat få genomgå en utredning med frågeställning psykos där jag fick 0 poäng.
Vet inte vad jag egentligen vill med denna tråd men skulle gärna vilja höra synpunkter.
Någon som kanske känner igen sig , som upplever det jag gör eller har gjort som nu mår bra som kan ge mig tips om hur jag ska bli kvitt detta?
Jag äter antidepressiv medicin 20 mg Citalopram om dagen samt Sobril vid behov. Jag har två små barn också vilket gör det extra jobbigt då jag vill kunna njuta av deras barndom och inte vara fast i denna hemska "bubbla".
Tack snälla!