• Anonym (irriterad)

Nordea, j*vla skitbank! Någon som jag hjälpa mig?

Jag blir så trött på den här banken. Ska byta bank nästa gång jag åker in till stan.

När man handlar dras sällan pengar direkt utan när man loggar in på internetbanken är det "gult" över de senaste köpen och det står "reserverat kortköpt". Ibland har dom pengarna dragits från summan som finns kvar på kortet, ibland inte. Man vet ju aldrig hur mycket pengar man har på kortet !!! :@

Hade 3000 kr på kortet igår och inget "reserverat kortköp", så jag satte över 2000 till mitt sparkonto (sparar som en tok nu till en sak).
    Idag när jag loggar in står det att det är övertrasserat med 600 och det finns nu fem saker som är "reserverat kortköpt".

Va fan betyder det här egentligen? Blir tokig på den här banken. När det övertrassera sådär så blir det så jädra mycket ränta med. Har hört att det är 95:- för varje hundralapp?

Skitbank!!!

Ursäkta men jag blir så irriterad på det här.

Man ska väll inte behöva ta ut alla pengar från kontot och alltid gå runt med kontanter för att veta hur mycket pengar man har kvar? 

• Svar på tråden Nordea, j*vla skitbank! Någon som jag hjälpa mig?
  • norgesessan

Vad drygt. Har Swedbank och kan nog räkna alla "reserverat kortköp" på två händer, kanske tillochmed en.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • pluvdo

Det brukar väl ta en bankdag eller så innan pengar dras när man betalar med kort. Så det kan bli en del "reserverat kortköp" ifall man handlar på kort på helgen. Men det är inte så att de staplas på hög i flera veckor.

• Scorpio

Även om det blir "reserverat belopp" på Swedbank, så har dom ju ändå räknat bort den summan från det belopp man har på kontot, så man hela tiden har koll :) hoppas du hittar någon bra lösning på det hela!

• Anonym (Lilly)

Det beror inte bara på din bank, utan på dem som du köpt något av. T ex har jag flera gånger åkt taxi. Ibland har det dragits pengar typ dagen efter, men ibland har det gått ca 2 v. Aptrist, men så är det. Jag tycker du ska ta upp det här med din bank/Nordea, så att de kan förklara för dig varför det blir som det blir.

• LitenIsa
    Scorpio skrev 2011-09-03 13:10:24 följande:
    Även om det blir "reserverat belopp" på Swedbank, så har dom ju ändå räknat bort den summan från det belopp man har på kontot, så man hela tiden har koll :) hoppas du hittar någon bra lösning på det hela!
    Jag har nordea och på mitt konto funkar det precis som du skriver. Även reserverade belopp är borttaget från totalsumman. Konstigt att det kan vara olika då man har samma bank.
  • LitenIsa

Kan även tillägga att det aldrig dröjt mer än max en bakdag innan det reserverade köpet är draget. Har även hört att det kan bero på vart man handlar. Vissa butiker, firmor tar längre tid på sig att dra sina pengar.

• solida

Jag har nordea och hos mig ser man totalsumman efter att de reserverade kortköpen gjorts... Och de köpen syns alltid direkt efter att man varit i affären. Har aldrig varit med om att det övertrasserats.

• pluvdo

Då är det nog som Anonym (Lilly) säger att det hänger på affären man handlar i. För nu när jag tänker efter så inser jag att pengarna ibland dras direkt och ibland inte när jag handlar på kort.

• tingi

Har också Nordea och har aldrig upplevt detta problem...

Svar på tråden Nordea, j*vla skitbank! Någon som jag hjälpa mig?