Planerar men stöd mentalt!
Hej, vi är ännu endast i planerings stadiet för en till familjemedlem.
Detta skulle bli mitt första barn och må säga jag har en sjuk rädsla för smärta. så som nålstick, tandläkaren osv.
Inte så jag e fobisk eller blir sjuk av det så att säga men så himla RÄDD!
Självklart är jag helt och totalt medveten att föda inte är någon walk in the park, men skulle vilja lufta lite funderingar och frågor! (och tandläkaren har jag lyckats utmana mig själv i och kommit låångt i att våga gå ensam ;) )
Kanske någon fler som har liknande rädslor osv som vi kan hjälpa stötta och kanske få råd av de som fått barn förr?
Jag e så rädd för själva värkarbetet fram tills själva födseln och just när barnet ska ut...VET de kommer göra skit ont..
Men så rädd att spricka så himla mycket, va händer om ja inte klarar det, om jag inte pallar smärtan! Den där smårtan som man inte riktigt kan lindra så mycket!
Hört att epiduralen gör ont att ta men det kanske är en mindre smärta än själva värkarna vad rekomenderar ni som inte haft epidural istället som alternativ smärtlindring?
Jag längtar ju så himla mycket efter den dagen som är en bit bort men ändå så spökar min rädsla nånstans djupt där inne, ska självklart ta kontakt med aurora grupp om det nu finns i vår kommun! Och har en sambo som kommer stötta mig när den stunden kommer men end of the day är det ju min rädsla jag måste övervinna!
Någon fler med liknande funderingar!