• Anonym (För lite?)

Lön som gruppchef på kundtjänst?

Vad brukar lönen ligga på ungefär för en gruppchef på ett större kundtjänstkontor??

Lönelägen och erfarenhet hänger ju ihop så skriva gärna bägge! 

• Svar på tråden Lön som gruppchef på kundtjänst?
  • Anonym (Anna)

Är det personalnasvar i det också? Hur många personer i gurppen?

• Anonym (Ehc)

Vad ingår i chefsuppdraget? Arbetsmiljönsvar? Ekonomiskt/budgetansvar? Rekryteringar? etc etc

• Anonym (För lite?)

Ansvar för rekrytering samt en personalstyrka om 15 personer. Ansvar för semesterplanering, ledighetsansökningar och extrapersonal. Ansvar för dagliga flödet av verksamheten samt genomföra förbättringar för verksamheten i stort. Ansvar för att gruppen når det önskvärda målet.

Inget ansvar för arbetsmiljö eller budget.  

• Anonym (För lite?)
    Susanne905 skrev 2011-09-03 21:45:10 följande:
    www.lonestatistik.se kan nog vara till hjälp

Jag har tittat där men det är så få som lagt in sina löner så det känns inte som att statistiken är särskilt tillförlitlig.
  • Anonym (Anna)

Jag hade liknande, men utan personalansvar som innebär en del tusenlappar samt häften så stor grupp.

Jag administrerade personalledighet, scheman, följde upp verksamhet, förbättring, fakturering etc. och jag fick 25,000 kr innan skatt. Vet inte om det är bra eller dåligt men hoppas att det hjälper dig något i alla fall!

• OOU
    Anonym (För lite?) skrev 2011-09-03 13:44:13 följande:
    Vad brukar lönen ligga på ungefär för en gruppchef på ett större kundtjänstkontor??

Lönelägen och erfarenhet hänger ju ihop så skriva gärna bägge! 
    Skulle gissa på runt 22-24k beroende på ålder, erfarenhet och exakt budgetansvar.
    Om du har mycket under 20 skulle jag definitivt försöka motivera en högre ersättning.
    Lycka till! 
Svar på tråden Lön som gruppchef på kundtjänst?