• mamma2kids

vad tycker ni om KUOMA

vinterstövlisar?inhandlade sånna till båda mina grabbar och kom på att de kanske är skit,att varför 2 om man tänkt testa ett nytt märke.vad ska era barn få ha för skor i vinter?inhandlar ni 10 olika par till alla olika väder?hittills har vi oftast haft fodrade stövlar och vikinggoretex kängor,eller så har vi haft viking goretex vinterstövlar endast.och har varit nöjd med viking.

• Svar på tråden vad tycker ni om KUOMA
  • Evve81

Jag är supernöjd MEN jag tycker inte att de är vattentäta de enda skor dottern inte fryser om fötterna i. MIna barn har dem när det är kallt ute! Vi har andra skor när det är slaskigt!

• Philippa

Det är de enda skor jag köper till mina barn...

• mamma2kids

sprayar ni dom före användning?tänkte om de hjälper uti vattentätheten

• Evve81
    mamma2kids skrev 2011-09-03 16:00:21 följande:
    sprayar ni dom före användning?tänkte om de hjälper uti vattentätheten
    Vi har inte sprayat dem men de har blivit blöta när det varit blött men då har det varit VÄLDIGT blött jag är supernöjd och kommer fortsätta köpa såna skor till mina barn!
  • mamma2kids

låter bra det.jag köpte nå spray som jag tänkt spraya på.dom va ju hälften billigare än viking.40 euro.

• Indianica

Kuoma är bra, dottern har breda fötter, de är lätta att ta på sig och har gosigt ullfoder. Bra i norr. Men jag kommer att köpa Sorel till sonen, de är något billigare på vissa håll och verkar minst lika bra på att hålla värmen.

• Mimmicry

Jag köpte Kuoma till mig själv för två år sedan, och det är dom absolut bästa vinterkängor jag har haft.
    Jag frös inte om fötterna en enda gång förra vintern även om det var 30 grader kallt.
    Man blir inte heller för varm om det är runt nollan. Supernöjd:) 

• 010306

supernöjd.. äldsta tjejen hade såna förra året. Behövde inte ens tjocka strumpor dem kallaste dagarna i dem här i norra Dalarna.

Svar på tråden vad tycker ni om KUOMA