• zatori

Hur har ni som jobbar inom vården fyllt i ansökan om graviditetspenning?

Hej! Vänder mig till er som har lite mer erfarenhet av detta med att söka graviditetspenning. Jag är gravid med mitt första barn. Går snart in i vecka 21, så det börjar bli dags att söka graviditetspenning.

Jag jobbar som USK på en korttidsavdelning som har både svårt sjuka (döende) patienter, fysiskt tunga och helt sängliggande patienter, och de som är dementa och slåss. En salig blandning. Jag jobbar alltså oregelbundna tider och får OB--ersättning. Men hur skriver man in det under inkomstuppgifterna? Det varierar ju från år till år beroende på om man jobbar storhelger osv. Hur har ni gjort? Det är praktiskt taget omöjligt att bli omplacerad till enklare arbetsuppgifter, men ska jag då fylla i rutan där det står att man begärt att bli det?

Ni andra som jobbar inom vården (och fått beviljat) hur har ni skrivit om er arbetsdag? Hur utförligt? Totalt antal lyft liksom... Ja, jag har inte räknat...? Kanske får göra det på en dags jobb. Vad har ni fokuserat på för specifika saker när ni skrivit arbetsbeskrivningen? Ge mig gärna exempel!
    Tycker detta är så jävla svårt. Det borde inte vara det, bara att beskriva sin arbetsdag, men man vill ju vara så utförlig som möjligt. Är rädd att få avslag om man missar något väsentligt.

Hoppas ni kan hjälpa mig! :)

• Svar på tråden Hur har ni som jobbar inom vården fyllt i ansökan om graviditetspenning?
  • sheena82

Hej! Hjälp med att räkna ut din årsinkomst kan du få av din ekonomiavdelning.