• Ella26

Knöl i halsen!!

Hejsan.
    Jag har några frågor, är ganska rädd kan jag säga.

För ca 1 månad sedan fick jag något som jag trodde var halsfluss. Har fruktansvärt svårt att svälja några veckor, men gick så småningom bort med rätta halstabletter.
    För ca 2 veckor sedan kikade jag ner i min hals då jag upptäckte en irritation i halsen, precis som om jag hade slembildning i halsen som aldrig gick att svälja ner.
    Då upptäckte jag en knöl på vänstra sidan av svalget. Denna knöl sträcker sig ut mot struplocket och har blivit större. Har enormt svårt att svälja, bara att dricka går knappt. Har också svårt att tala, kan inte uttala orden lika tydligt längre. Knölen har också vuxit... Toppen på knölen är vit. Min mor märkte också att jag fått små knutor på andra sidan av svalget..... Men de är ännu så pass små att de inte växt "ut"....

Har de senaste veckorna också haft frossa på nätterna.- dock ej varje dag.. Har ej feber eller är inte förkyld. Har kollat upp på internet vad det kan vara och symtomen är samma som cancer i svalget, Hodgekins sjukdom eller Struma. Har dock inte överskott av sköldkörtelhormon, utan precis tvärtom- ett underskott.
    Denna knöl är ca 2,3 cm lång och liknar brosk och står rätt ut och växer nu snart över struplocket. Har också märkt lite värk i vänstra örat och käken.......
    Ska ringa läkaren direkt på måndag morgon. Men är så himla rädd över att det kan vara cancer..... Några tips på vad det kan vara????

• Svar på tråden Knöl i halsen!!
  • fetsnygg

halsböld gissar jag på.. kan man få om man haft halsfluss eller så.. tror dom opererar bort det.. googla på bilder så kanske du ser om det ser ut som det

• Kilsbergen

Troligen en varböld. Speciellt eftersom den är vit. Läkaren kommer nog att peta hål på den. Har du inget jourVC du kan gå till om du är så orolig?

• Ella26

ska också säga att halsen o svalget är alldeles rött o svullet..

• Jooråsattsäga

Japp, låter som varböld och jag skulle genast ta mig till akuten. Kan faktiskt vara ganska allvarligt. Så, ring och åk på en gång du!

• Ella26

varböld, men hur kan det uppstå så helt plötsligt? Med tanke på att andra sidan av svalget också börjar få knutor så känns det inte riktigt som det stämmer...... Ahh tackar för tipsen..

• Med Bebis

Halsböld låtervdet som åk in dom tömmer den nog direkt den kan spricka
    Annars den kan växa snabbt

• Jomppelina

Gissar också på halsböld. MIn kära sambo hade några sådana som han åkte och punkterade, och efter ett par tre stycken fick han sedan en operationstid för att plocka mandlarna. Efter det har han inte fått fler halsbölder. Som skall vara något jävulusiskt att ha....

• Kilsbergen

För att du har en infektion såklart. Kanske behöver du antibiotika? Du kanske skulle ta och ringa 1177. En tumör uppstår väl inte så snabbt heller.

• Ella26

Hehe jo infektion har jag ju tyvärr... Kommer inte ihåg hur länge jag haft den dock med tanke på att jag hela tiden trodde det var slemklumpar jag hade i halsen som jag ej fick ner.

Svar på tråden Knöl i halsen!!