• Anonym (rådjuret)

Hur funkar detta egentligen?!

Jag gjorde slut med min pojkvän för 6 veckor sedan. Det har varit oerhört jobbigt, men det enda rätta eftersom jag inte var kär i honom längre, vi var bara goda vänner och hade inget sexliv längre, bara lite kramar och mys men inget mer.

Under senaste året, innan jag till slut tog mig i kragen och gjorde slut så har jag nästan enbart fantiserat om tjejer. Läst om bisexualitet, kollat in filmer på temat och t om haft en crush på min tjejkompis runt påsk. Vågade till slut knappt träffa henne för att jag vet att hon absolut inte är bisexuell och är tillsammans med en kille men jag kunde inte sluta tänka på henne och fantiserade om att vi gjorde grejer etc.

Gick så långt att jag var 99% säker på att jag var bisexuell och var nära på att börja säga det till folk. Mitt ex är enda personen jag någonsin varit med eftersom vi träffades när jag fortfarande gick i gymnasiet, är nu i övre 20-års åldern, så har aldrig gjort något med en tjej.

Det sjuka är nu dock, att så fort vi gjort slut och jag nu är singel så har mitt svärmeri och fantasier om tjejsex liksom tagit slut och jag tänker i stort sett bara på män. Jag kollar in män på stan etc. Jag gjorde inte det förut när jag var ihop med min kille och det var delvis därför jag trodde att jag nog gillade tjejer för att män inte attraherade mig och nu har det blivit tvärt om.

Drog jag en förhastad slutsats där bara för att jag var missnöjd med mitt förhållande månntro? Jag var nästan redo att börja komma ut och nu har jag helt plötsligt gått tillbaka till att fantisera om killar. Kan detta gå i faser och jag ändå är bi eller var det bara inbillning. Jag fattar ingenting...

• Svar på tråden Hur funkar detta egentligen?!
  • Anonym (biii)

Det du beskriver känner jag igen mig i till 100%. I perioder är jag så intresserad av tjejer att jag håller på att gå upp i limningarna, sedan kan det gå en tid när jag bara fantiserar om män. Jag har insett att man kanske borde sluta tänka på sin sexualitet som något statiskt, dvs att jag då, som är bi, skulle gilla män till 50% och kvinnor till 50% precis hela tiden. Så behöver det inte vara.
    En period på typ ett år så såg/träffade jag inte en enda tjej som jag kände mig attraherad av. Då började jag tänka att jag kanske bara inbillade mig hela grejen... Men sen vände allt! Just nu är jag i princip bara intresserad av tjejer. Ser inte en enda intressant man någonstans.
    Mitt råd till dig är att slappna av och inte försöka sätta dig själv i något fack. Du kan ju få vara så som du är, ellerhur? Oavsett om det står bi, hetero eller nåt annat på din "etikett". Men det skadar ju inte att, om du träffar en spännande tjej, testa och se hur det känns sådär på riktigt :)

Svar på tråden Hur funkar detta egentligen?!