• Xperia

Oktoberbebis och utomhuskläder?

Hejsan,
    Förstagångsmoder här! :) Väntar vårt första barn i oktober :D
    Ni erfarna oktobermammor där ute - hur mkt kläder för utomhus behöver en oktoberbebis ha direkt på väg hem från sjukhuset? Räcker det med body, mössa,  sockar, fleeceoverall och åkpåse eller är det till och med för mycket?

tack på förhand!

• Svar på tråden Oktoberbebis och utomhuskläder?
  • Primrose

Vi fick en liten oktoberbebis (han blir 3 år nu) och, som jag minns det; hade vi på en body, en sparkdräkt i velour, strumpor och en mössa. Vi åkte taxi hem, från dörr till dörr. Men ni kanske ska promenera hem? I så fall beror det ju, såklart, på hur varmt det är just den där dagen, men det du beskriver fungerar bra, tror jag. Bilder på sonen i vagnen,i början av november (han är född den 22:a), visar honom i fleeceoverall, mössa och åkpåse. Han hade säkert typ en body, velourbyxor och strumpor under det. Jag brukade kolla i nacken att han inte svettades. De ska ju inte svettas av att de har för mycket kläder.

• Åttan

min son är född den 15 oktober 2010  å jag tyckte oxå att det var svårt att veta vad man skulle klä på den lilla. Jag köpte en overall å en tjockare ziptröja innan han föddes iom att jag inte visste vad det skulle vara för väder när vi åkte hem från BB. Nu var det inte så kallt så vi klädde honom i sparkdräckt, stumpor, ziptröja och mössa när vi åkte hem.. men då var det med bil.. så dörr till dörr kan man säga.

Prins Casper 101015
  • Xperia
    Primrose skrev 2011-09-04 01:30:09 följande:
    Vi fick en liten oktoberbebis (han blir 3 år nu) och, som jag minns det; hade vi på en body, en sparkdräkt i velour, strumpor och en mössa. Vi åkte taxi hem, från dörr till dörr. Men ni kanske ska promenera hem? I så fall beror det ju, såklart, på hur varmt det är just den där dagen, men det du beskriver fungerar bra, tror jag. Bilder på sonen i vagnen,i början av november (han är född den 22:a), visar honom i fleeceoverall, mössa och åkpåse. Han hade säkert typ en body, velourbyxor och strumpor under det. Jag brukade kolla i nacken att han inte svettades. De ska ju inte svettas av att de har för mycket kläder.
    Åttan skrev 2011-09-04 01:51:32 följande:
    min son är född den 15 oktober 2010  å jag tyckte oxå att det var svårt att veta vad man skulle klä på den lilla. Jag köpte en overall å en tjockare ziptröja innan han föddes iom att jag inte visste vad det skulle vara för väder när vi åkte hem från BB. Nu var det inte så kallt så vi klädde honom i sparkdräckt, stumpor, ziptröja och mössa när vi åkte hem.. men då var det med bil.. så dörr till dörr kan man säga.
    Hej!
    Tack för tips! Kram!
  • Tattyn

Jag skulle satsa på body & byxor + fleeceoverall, det borde räcka förutsatt att det inte blivit smällkallt och ni ska gå långt ute.
    Jag väntar vårt andra barn i oktober och jag kommer att klä henne så på hemvägen, och de flesta dagar som vi ska vara ute med vagnen med för den delen.

• Afasi

Vi är beräknade 9 oktober med första barnet. Än har det inte inhandlats någon overall i mindre storlek men har fått från storlek 62. Väntar ett tag till med en mindre storlek tills man ser hur vädret blir, vill ju inte köpa dyr overall som man inte ens behöver sen..

• Primrose
    Afasi skrev 2011-09-05 22:19:25 följande:
    Vi är beräknade 9 oktober med första barnet. Än har det inte inhandlats någon overall i mindre storlek men har fått från storlek 62. Väntar ett tag till med en mindre storlek tills man ser hur vädret blir, vill ju inte köpa dyr overall som man inte ens behöver sen..
    Jag köpte sonens första overall (PoP fleece) på Blocket i strl 62 för kanske 300kr - han "badade" ju självklart i den, men det spelade ingen roll, när han var så liten och låg stilla hela tiden. Sedan sålde jag den själv för 250kr på Blocket. Nästa overall (ofodrad fleece) köpte jag ny när han var knappt 5 månader.
Svar på tråden Oktoberbebis och utomhuskläder?