Nyggt hus,betalde extra för målning inom hus-nu sprickor och bubblor.Är det vanligt???
Vi har byggt ett nytt hus och tapeterna man fick välja mellan hos hus leverantören var inte fina så vi betalade extra för att få det målat inom hus.Vi valde vit färg så det skulle bli frächt och ljust.
Vi har knappt bott här 4 månader och det är sprickor i hörnen i nästan varje rum.Det är sprickor och bubblor under taklistorna.Det är en stor spricka vid en dörrkarm..
När jag visade detta till husleverantören så sa han att det är vanligt med sprickor under taklistor när det är målat och huset är nytt, att det bara är så..
Jag tycker det ser jättefullt ut och ser ut som om en amatör har målat.Om det fortsätter så här så kommer hela huset vara fullt med sprickor och bubblor inom ett år.
Min fråga är om det stämmer som han säger att det är vanligt att det spricker eller om han säger bara så för att de skall slippa göra om det?
Om man målar väggen och taklistorna för sig då kan väll inte sprickor komma upp tycker jag??
det är väll bara om man målar över taklistorna när de sitter på väggen?
Är jätte besviken..