• Anonym (Ytan)

Ni vackra kvinnor... Låt oss vara lite ytliga ;-)

Diskussionen om inre skönhet ska vi lägga åtsidan förtillfället och istället vara lite (eller mycket!) ytliga!

Har ni ofta hört att ni är vackra från andra än era föräldrar och partners - helt okända på stan till exempel , fått modellförfrågningar, frågor om ni ska eller har ställt upp i skönhetstävlingar, komplimanger i tid och tid, etc.

Ja alltså ni vet helt enkelt att till det yttre så har ni ett utseende som de flesta skulle kalla vackert?

Känner ni ibland att ni har svårt att få vänner eftersom vissa dömer ut er pga erat utseende, de tror att ni är högfärdiga innan ni ens fått en chans att öppna munnen? Så fort ni visat er i rummet...
    Får ni sen höra av vännerna att det "var inte alls så här jag trodde att du skulle vara när vi först träffades."
     Eller
    "Jag hade dig i ett fack från första minuten men nu när vi pratat  och känner varandra så inser jag hur fel jag hade."

Skäms ni ibland när ni klätt upp er eftersom ni antagligen är snyggast i gänget, och vill krympa ihop i ett hörn eftersom ni tror att ni blir dömda?

Känner ni att många tror att självsäkerhet är något som du bör ha kilovis eftersom du är vacker, men att det egentligen kanske är tvärtom?

Kan vi inte diskutera lite runt ämnet, hur ni upplever olika saker (positivt och negativt), och självklart samtidigt försöka hålla god ton i denna tråd?

Jag är främst intresserad av hur kvinnor upplever detta iochmed att jag själv är kvinna.

• Svar på tråden Ni vackra kvinnor... Låt oss vara lite ytliga ;-)
  • vildovacker1

Ja riktigt så snygg är jag inte att folk inte vill umgås. Men har spelat rollspel o åker till visby medeltidsvecka varje år. Där har de sagt att jag egentligen är för snygg för att vara där. De är lite förvånade. Även fått stämpel bimbo i Medeltida sammanhang n
    Men då av tjejer....Avundsjuka? Jag vet inte.

Har fått förfrågan om fotografering en gång av en tjej på t-banan o komplimanger har hänt men inte ofta. Är nog ganska vanlig. Ibland bra dagar o ibland sämre

• Anonym (Ytan)
    vildovacker1 skrev 2011-09-04 14:29:35 följande:
    Ja riktigt så snygg är jag inte att folk inte vill umgås. Men har spelat rollspel o åker till visby medeltidsvecka varje år. Där har de sagt att jag egentligen är för snygg för att vara där. De är lite förvånade. Även fått stämpel bimbo i Medeltida sammanhang n
    Men då av tjejer....Avundsjuka? Jag vet inte.

Har fått förfrågan om fotografering en gång av en tjej på t-banan o komplimanger har hänt men inte ofta. Är nog ganska vanlig. Ibland bra dagar o ibland sämre
    Tack för svaret! Precis sånt var det som jag menade, vaddå för snygg för vissa saker? Jag förstår inte varför endel säger så, måste vara pga förutfattade meningar. Att är man snygg så har man andra intressen? Då kanske man inte är intresserad av vissa saker?

Just det där ordet bimbo som slängs fram så snabbt och helt utan eftertanke. Man är ju inte automatiskt bimbo bara för att man är snygg. Typisk sak som kommer av avundsjuka, såtillvida att man inte är en bimbo då Men då måste ju personen ifråga känna en först.
  • Anonym (snyggging)

Jag upplever samma sak..För snygg för vissa saker. Det är inte bara en fördel att vara vacker

• Anonym (Ytan)
    Anonym (snyggging) skrev 2011-09-04 16:06:52 följande:
    Jag upplever samma sak..För snygg för vissa saker. Det är inte bara en fördel att vara vacker
    Exakt! Skönt att höra av flera att det inte enbart är en fördel, och inte något som bara jag upplever.

En gång fick jag höra av en kille jag dejtade att hans pappa hade frågat honom om jag "var rädd att få lite skit under naglarna". Vi hade aldrig träffats och han menade då att pga mitt utseende (sett foto) så skulle jag då alltså bara vilja sitta och få saker och ting fixade åt mig. Han kunde inte ha mer fel, jag älskar att arbeta i trädgården, gå i skogen, restaurera möbler från grunden, måla och tapetsera.

Jag antar att det är mitt fel till en viss del, jag kan ju bara låta det rinna av mig och det gör jag oftast, men vissa dagar är man ju mer sårbar än andra och då tar jag åt mig.
  • Hyperduttan

Nä jag är inte snygg, men tydligen har jag perfekta tänder, dom är tydligen också bländande vita... ja och så har jag snygga tuttar...

Jag vet faktiskt inte om jag bryr mig? 

Jag har vänner som är sjukt snygga så inte ens en mille hos dr plast skulle göra att jag glänser över dom höhöhö 

• Anonym

Man kan ju vara snygg på olika sätt. Har aldrig varit med om att klassiska skönheter döms ut som bimbos. Men det finns en viss typ av tjejer som är snygga utifrån bimbo-mallen helt enkelt. Dumt uttryckt kanske men vet inte hur jag ska kunna förklara skillnaden bättre. Man kan ju vara enormt vacker utan att bry sig speciellt mycket om sitt utseende. Och man kan vara vacker och vara väldigt intresserad av smink, skor, väskor och allmänt "tjejiga" saker. Många inom den sistnämnda gruppen kan framstå som bimbos i vissas ögon.

Jag är själv en sådan tjej som kan tolkas som lite fin i kanten. Men i själva verket är jag en riktig pojkflicka. Mina mindre piffiga vänner däremot skulle aldrig drömma om att smutsa ner sig.

• Anonym (Ytan)
    Anonym skrev 2011-09-04 16:26:45 följande:
    Man kan ju vara snygg på olika sätt. Har aldrig varit med om att klassiska skönheter döms ut som bimbos. Men det finns en viss typ av tjejer som är snygga utifrån bimbo-mallen helt enkelt. Dumt uttryckt kanske men vet inte hur jag ska kunna förklara skillnaden bättre. Man kan ju vara enormt vacker utan att bry sig speciellt mycket om sitt utseende. Och man kan vara vacker och vara väldigt intresserad av smink, skor, väskor och allmänt "tjejiga" saker. Många inom den sistnämnda gruppen kan framstå som bimbos i vissas ögon.

Jag är själv en sådan tjej som kan tolkas som lite fin i kanten. Men i själva verket är jag en riktig pojkflicka. Mina mindre piffiga vänner däremot skulle aldrig drömma om att smutsa ner sig.
    Mycket klokt inlägg!
  • Anonym

känner igen det där, inge kul.=(

• Anonym (Ytan)
    Anonym skrev 2011-09-04 16:51:17 följande:
    känner igen det där, inge kul.=(
    Nej, inget kul alls.
  • DragonWoman

Intressant tråd

Jag är ingen sk snygging, så jag kan inte säga något om egna upplevelser. Men jag kan beskriva hur jag upplever att snygga behandlas eller döms (en del iaf) av andra.

Mycket beror väl på utstrålning med.

Några upplevs som kyliga och förmer än andra. En del upplevs som intelligenta om man håller sig inom vissa områden. En del kallas bimbosar för att de är flamsiga, tramsiga och ytliga. En del rent ut sagt tråkiga. Några anses vara något man lätt får i säng. Listan med mer eller mindre negativa tycken kan göras lång.

Det är oftast baserat på första intrycket. Och vilken inställning man har mot sk snygga personer. Och alltför många låter dessa saker hindra dom från att lära känna en person.

Vet en del med bra utseende som i rent försvar blivit bitchiga mot alla, av rädsla och för att det nästan förväntas att de ska vara det. De är nästan rädda för att visa att de är precis som vilken annan människa som helst.

Och till sist, de som sett förbi ytan på dessa personer har nästan alltid ändrat uppfattning.

Svininfluensavaccinet gör dig dum......
Svar på tråden Ni vackra kvinnor... Låt oss vara lite ytliga ;-)