• Anonym

Ont i nedre delen av magen

Hej, är i behov av råd och funderar om det finns någon som kan hjälpa mig.
    Jag har i ca två veckors tid haft ont till och från i nedre delen av magen, mest på höger sida men också vänster. De senaste två dagarna har smärta känts hela tiden, speciellt när jag gjort vissa rörelser, t.ex. när jag suttit och dragit upp benen mot kroppen eller när jag gjort något mer ansträngande. Igår fick jag dessutom ont i ryggen också och det blir bara värre och värre.
    Jag har googlat och kom fram till att det ev. kunde vara äggledar inflammation och eftersom jag hade klamydia för fem år sedan blev jag inte förvånad.

Sökte vård idag, de kollade urinen och tog crp, men allt var ok. Var till en läkare som menade att jag inte lider av äggledar inflammation (tack och lov) eftersom crp måste vara förhöjt för att ha det.

Så nu är jag hemma igen, men sjuk rygg och fortfarande ont i äggledarna.
    Någon som varit med om något liknande och kan säga vad jag kan lida av?
    Tänkte ringa och be om remiss till ett klamydia test imorgon,  men är osäker på om klamydia ger en sån här symptom?!

• Svar på tråden Ont i nedre delen av magen
  • Anonym

Men skall det inte göra ont i magen om det är blindtarmen?
    Det är under magen det känns, när läkaren undersökte mig sa han att jag reagerade på när tryckte där urinblåsan finns.
    Magen gör inte alls ont. 

• Lena
    Anonym skrev 2011-09-04 16:22:29 följande:
    Men skall det inte göra ont i magen om det är blindtarmen?
    Det är under magen det känns, när läkaren undersökte mig sa han att jag reagerade på när tryckte där urinblåsan finns.
    Magen gör inte alls ont. 
    blindtarmen sitter långt ner på ena sidan strax innan ändtarmen

sv.wikipedia.org/wiki/Blindtarmen

om de gjorde ont vid urinblåsan tog de urinprov och gjorde en odling? Det kan vara en urinvägsinfektion.
  • Anonym

Ett urinprov gjordes men läkaren sa att det var ok. 
    Funderar själv på urinvägsinfektion också, har en vän som fick ont i ryggen som symptom när hon hade urinvägsinfektion.

• Lena
    Anonym skrev 2011-09-04 17:16:24 följande:
    Ett urinprov gjordes men läkaren sa att det var ok. 
    Funderar själv på urinvägsinfektion också, har en vän som fick ont i ryggen som symptom när hon hade urinvägsinfektion.
    Man får ont i ryggen om det går upp i njurarna.
  • apsolut

Förstoppad? Bajsar du normalt? (sorry)

• Anonym

Är inte förstoppad, magen fungerar helt normalt.
    Vill förtydliga att det INTE känns i magen alls, bara i ryggen och på stället där äggledarna finns.

Men borde det inte synas på ett normalt urinprov om det skulle vara urinvägsinfektion? Eller vad är det exakt som syns på ett sånt? 

• Lena
    Anonym skrev 2011-09-04 18:33:48 följande:
    Är inte förstoppad, magen fungerar helt normalt.
    Vill förtydliga att det INTE känns i magen alls, bara i ryggen och på stället där äggledarna finns.

Men borde det inte synas på ett normalt urinprov om det skulle vara urinvägsinfektion? Eller vad är det exakt som syns på ett sånt? 
    mängden bakterier syns på ett urinprov, och även om man har äggvita eller annat i urinen. Däremot syns det inte vilken sorts bakterier det är
  • Anonym (Anonym)

TS: Jag har precis samma symtom som dig, ont över äggstockarna och bak i nedre delen av ryggen. Har lämnar uvi prov och gjort allmän odling hos bm men dem hittade inget. Klamydiatest har jag inte gjort dock. Hur har det gått för dig????

• Anonym

gjorde dom nåt ultraljud då? (vul) kanske du har en cysta?

Svar på tråden Ont i nedre delen av magen