Ja, Olstorp ligger längre ut än Olofstorp. Olofstorp består av flera mindre samhällen. Från stan räknat kommer det en rad små samhällen längs väg 190, de ser inte mycket ut från vägen, emn det gömmer sig många hus bakom varje infart. Först kommer Gunnilse (som inte ingår i Olofstorp men ändå), därefter kommer Knipared, Bingared, sedan Björsared och på andra sidan Torvhög, sedan själva Olofstorp city. Efter Olofstorp kommer Stenared, såsmåningom Olstorp och Gråbo, Sjövik mfl samhällen.
Vi hade ursprungligen tänkt bygga nytt i Knipared, men det slutade med gammalt i Olofstorp. Och det är vi glada för idag. Vi har gångavstånd till bussen och skolan och barnens vänner. Många av vägarna i Knipared och Björsared, även vissa i Olofstorp är så långa att man måste ha bil ner till busshållplatsen och skolan. I Olofstorp kan man gå och köpa en pizza, eller en liter mjölk utan att ta bilen, vilket är värt mycket tycker jag.
För närvarande är vägen underdimensionerad jämfört med hur många som bor här, men det hoppas jag rättar till sig snart. Det finns mycket aktiviteter för hemmaföräldrar i Olofstorp, Öppna förskolan och Kyrkis. Det tar som sagt 20-25 minuter till stan med buss (beroende på om man tar express eller inte) det är rätt nära till Lerum och Allum köpcentrum i Partille. Att storhandla på Willys i Gamlestan är enkelt och man har nära til naturen, kossor, lantgård, bad i sjöar och svampplockning. Det jag saknar är ett torg liksom, som man kan gå till lördagen, träffa lite folk och så. Men det kanske kommer.