Två små underverk skrev 2011-09-04 16:49:23 följande:
Tack för svaren, jag har fortfarande lika ont men smärtan går över med ipren och alvedon, så jag väntar en vecka till med att höra av mig om smärtan inte försvinner..
jag har inte varit och pillat utom idag när jag stack ner en tandpetare för att se om hålet var djupt, och det var det.. tror det var käkbenet som jag kände längst ner. Fast när jag borstar tänderna så borstar jag ju den tanden brevid också och då hamnar ju lite tandkräm där hålet är..
hoppas det läker ihop snart, är så rädd att få ner bakterier i hålet..
Gör det mindre o mindre ont så går det åt rätt håll och det är bara att avvakta.
Men om det gör lika ont idag som för några dagar sedan o du fortfarande behöver smärtstillande så tycker jag du ska kontakta tandläkaren i morgon.
Det är vanligt att läkningen avbryts och behöver hjälp på traven just när det gäller visdomständer i underkäken. Ofta räcker det att spola "hålet", ibland får man lägga i en sudd med medikamenter och ibland får man bedöva och göra så det börjar blöda igen. Vilket av det som behövs (om något) kan bara den tandläkare som ser dig i verkliga livet avgöra.