• trettioplus

    När är en polyrelation seriös?

    Hur lång tycker du att en polyrelation skall vara innan du, som utomstående, betraktar den som "seriös"?
    Är det somliga parametrar (andra än i monogama relationer?) som du anser gör den mer eller mindre beständig/allvarlig, eller vad jag ska säga?

    Utveckla gärna ditt svar, om du upplever skillnader emellan flersamma och monogama relationer,  hur du själv lever och hur du ser på monogami etcetera!


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden När är en polyrelation seriös?
  • linjes

    Aldrig enligt min man

    Jag hade innan jag träffade honom ett polyförhållande i 17 år,jag anser att det är rätt seriöst

  • Tecken

    När de inblandade parterna säger "Nu är det seriöst". Hur ska jag annars veta? Dömer inte andras förhållanden som seriösa resp oseriösa.

  • trettioplus
    linjes skrev 2011-09-04 17:07:59 följande:
    Aldrig enligt min man
    Varför tycker han inte det?
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus
    Tecken skrev 2011-09-04 17:15:13 följande:
    När de inblandade parterna säger "Nu är det seriöst". Hur ska jag annars veta? Dömer inte andras förhållanden som seriösa resp oseriösa.
    Fint så. Själv måste jag nog erkänna att det tar lite tid innan jag tänker att somligas relationer är "på allvar". Det finns ju en och annan som går in och ur kärleksrelationer konstant och dessas relationer tar det nog lite längre tid innan jag ser som "seriösa".
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Tecken
    trettioplus skrev 2011-09-04 17:29:51 följande:
    Fint så. Själv måste jag nog erkänna att det tar lite tid innan jag tänker att somligas relationer är "på allvar". Det finns ju en och annan som går in och ur kärleksrelationer konstant och dessas relationer tar det nog lite längre tid innan jag ser som "seriösa".
    Fast jag tyckte min man och jag var seriösa efter 1h. Det kändes så rätt. Därför kan jag inte döma andra och tänka saker i stil med "Anna och Lasse har bara varit ihop i två veckor, då kan det ju inte vara seriöst än. Dessutom har Anna legat runt rätt mycket". Det är liksom inte upp till mig att definiera andras förhållanden. (Fan, vad PK jag låter nu, men det är faktiskt såhär jag känner i den här frågan)
  • trettioplus
    Tecken skrev 2011-09-04 18:01:06 följande:
    Fast jag tyckte min man och jag var seriösa efter 1h. Det kändes så rätt. Därför kan jag inte döma andra och tänka saker i stil med "Anna och Lasse har bara varit ihop i två veckor, då kan det ju inte vara seriöst än. Dessutom har Anna legat runt rätt mycket". Det är liksom inte upp till mig att definiera andras förhållanden. (Fan, vad PK jag låter nu, men det är faktiskt såhär jag känner i den här frågan)
    Ja, det är bra. Jag fungerar tyvärr inte lika. Inte när de gäller de människor vars varje relation är gravallvarlig (men skiftar varje vecka).

    Är det några fler som har något att säga i grundfrågan?
    Präktig eller inte spelar inte så stor roll. 
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden När är en polyrelation seriös?