• Anonym (Förvirrad)

Hur vet man att man träffat den rätte?

Hur vet man egentligen att man träffat rätt person att dela sitt liv med? Jag vet att det egentligen är en omöjlig fråga att vara på. Men hur går era tankar när ni avgör detta i era liv/relationer? Har ni nått speciellt ni går på...? Typ kriterier? Förutom magkänslan alltså. Hur avgör ni om det är nått att satsa på?

• Svar på tråden Hur vet man att man träffat den rätte?
  • Majsan70

Jag går på magkänslan. Med vissa vet man att det är direkt o med andra attdet är tillfälligt.
    Min man visste jag från början att han var rätt.

• kolapapper

När man inte undrar och inte behöver ställa sig den frågan. Då är det rätt.

• Annika i Gbg

Jag tror att det finns flera "rätta". Ibland springer man på den ene och ibland den andre. Ibland tror man att det är rätt men det är fel. Ibland tror man att det är fel men det blir rätt. Alltså, man vet inte, blir mitt svar på din fråga.

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Anonym

Man bara vet. Blev tillsammans med min man när jag var 18, han var 19. Nu är vi 27 och 28 och vi har det bättre än nånsin.

• Anonym

Ingen annan i hela världen skulle jag kunna tänka mig att vakna bredvid varje morgon.
    Aldrig ens funderat på om han är den rätta, han är självklar i mitt liv och ja kan inte tänka hur mitt liv sett ut utan honom.

• Anonym (Förvirrad)

Jag är otroligt kluven i frågan. Min magkänsla säger att jag verkligen vill vara med honom. Han har dock ett ganska komplicerat liv just nu med sitt ex och deras barn. Detta gör att jag inte vet om jag vågar satsa.. 

• Annika i Gbg
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-09-04 17:53:37 följande:
    Jag är otroligt kluven i frågan. Min magkänsla säger att jag verkligen vill vara med honom. Han har dock ett ganska komplicerat liv just nu med sitt ex och deras barn. Detta gör att jag inte vet om jag vågar satsa.. 
    Där har du svaret. Om man tvekar så tror jag att det oftast är fel. Vet du inte om du vågar så strunta i det. Lägg det på is tills hans liv lugnat sig och ta en ny funderare då. 
    Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Anonym (Förvirrad)

Jag håller med om att det kanske är fel om man tvekar.

Jag har aldrig tidigare känt så här för nån. Jag har aldrig varit kär förut. Han får mig att må så bra, han gör mig glad, när jag inte är med honom vill jag vara med honom osv.

Men hans bagage är tungt och det får mig att må mindre bra eller vad man ska säga...    

Svar på tråden Hur vet man att man träffat den rätte?