• Anonym (orolig)

    självtest klamydia

    Nån som gjort rfsu:s som man köper på apoteket? Stämmmer det att man bara går in på nätet och kollar resultatet? Det kommer ite hem nåt i brevlådan alls alltså?

  • Svar på tråden självtest klamydia
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-09-04 19:29:15 följande:
    Nån som gjort rfsu:s som man köper på apoteket? Stämmmer det att man bara går in på nätet och kollar resultatet? Det kommer ite hem nåt i brevlådan alls alltså?
    Jag beställde ett klamydiatest på www.klamydia.se
    då får man ett "paket" på posten, står inte vart det är ifrån, och så ligger ett test där i och bruksanvisning samt ett kuvert att skicka tillbaka det i. Du får en kod att spara, och sen efter ca en vecka får du sms/mejl om att provsvaret kommit, och då går du in på hemsidan, skriver in din personliga kod och ser svaret.
    Jag tappade bort min kod, den kommer troligtvis imorgon, så är lite nervös..
  • pluppfamiljen

    Jag fick ett anonymt brev men det var för att jag valde det.
     


    Blivande 6 barns mamma
  • Anonym

    Då har jag beställt ett test, visste inte att man kunde det men nu slipper jag ta mig iväg till gyn

  • Anonym (orolig)

    Men jag tänkte köpa på apoteket. Då slipper man väl få NÅNTING hem öht? Så som jag fattar det iaf...

  • Anonym

    Jag har gjort ett sådant test, ingenting kommer hem. Koden finns i själva paketet. Öppna lådan försiktigt, för man skickar in testet i samma kartong som den kommer i!

  • Anonym (orolig)
    pluppfamiljen skrev 2011-09-05 08:15:41 följande:
    Jag fick ett anonymt brev men det var för att jag valde det.
     
    Du fick alltså hem resultatet? I ett kuvert som inte gick att tolka vad det kunde va i?
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-09-05 09:56:03 följande:
    Jag har gjort ett sådant test, ingenting kommer hem. Koden finns i själva paketet. Öppna lådan försiktigt, för man skickar in testet i samma kartong som den kommer i!
    Ok. Man behöver alltså inte ange namn eller nånting när man skickar in teste? Vad händer OM man har det? Får man själv kontakta läkare då el skickar de vidare massa uppgifter?
  • Anonym

    Du måste ange namn och personnummer eftersom de är anmälningsskyldiga enligt smittskyddslagen om du skulle vara smittad. Du får inte hem något brev om du är smittad så länge du söker vård inom en viss tid. Vet inte exakt hur det fungerar, men läkaren rapporterar vidare att du fått behandling.

  • Anonym (orolig)

    Jo jag tänkte det måste va nåt sånt. Så de har koll på att man går t läkare om man har det. Men huvudsaken inget kommer hem...

    Är så nojjig. Har ju inte ens legat med killen. Men vid ett tillfälle snuddade hans kön utsidan på mitt. Under ca 2 nanosekunder. Har partner sen 7 år tillbaks och detta var bara en dum fyllegrej. Första gången det hänt. Och så tyckte jag att jag var så duktig som avböjde sex.... Men kan ändå inte sluta nojja.

  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-09-05 10:04:09 följande:
    Jo jag tänkte det måste va nåt sånt. Så de har koll på att man går t läkare om man har det. Men huvudsaken inget kommer hem...

    Är så nojjig. Har ju inte ens legat med killen. Men vid ett tillfälle snuddade hans kön utsidan på mitt. Under ca 2 nanosekunder. Har partner sen 7 år tillbaks och detta var bara en dum fyllegrej. Första gången det hänt. Och så tyckte jag att jag var så duktig som avböjde sex.... Men kan ändå inte sluta nojja.
    Brevet/paketet ser ut som vilket paket som helst. Kommer ca 1 vecka efter beställning (www.klamydia.se) och är HELT gratis! Funkar dock bara i vissa län tydligen. Men som sagt, det står inte "KLAMYDIATEST" med stora bokstäver på paketet, haha! I kuvertet ligger ett litet rör som du ska hälla ditt kiss i, samt en liten bruksanvisning om hur du ska göra. Du får även med dig en kod som du ska spara. Efter en vecka får du sms/mejl om att provsvaret har kommit, går in på nätet och skriver in din kod, och så kan du se resultatet! :) Jättesmidigt!
  • Anonym (orolig)

    Redan köpt på apoteket. DET var INTE gratis precis. Men man fick tydligen inte göra det när man har mens, så jag får väl vänta en vecka då... Men bra veta, till nästa gång, att man kan beställa också. HAHA, klamydiatest. Jo, det vore nåt det.

    Jo, såg man kunde göra det i Sthlm iaf, tyvärr bor jag inte där...

  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2011-09-06 08:45:45 följande:
    Redan köpt på apoteket. DET var INTE gratis precis. Men man fick tydligen inte göra det när man har mens, så jag får väl vänta en vecka då... Men bra veta, till nästa gång, att man kan beställa också. HAHA, klamydiatest. Jo, det vore nåt det.

    Jo, såg man kunde göra det i Sthlm iaf, tyvärr bor jag inte där...
    Västra Götaland, Västerbotten, Sörmland, Gävleborg och Värmland går att beställa ifrån på www.klamydia.se
  • requiem
    Anonym (orolig) skrev 2011-09-05 10:04:09 följande:
    Jo jag tänkte det måste va nåt sånt. Så de har koll på att man går t läkare om man har det. Men huvudsaken inget kommer hem...

    Är så nojjig. Har ju inte ens legat med killen. Men vid ett tillfälle snuddade hans kön utsidan på mitt. Under ca 2 nanosekunder. Har partner sen 7 år tillbaks och detta var bara en dum fyllegrej. Första gången det hänt. Och så tyckte jag att jag var så duktig som avböjde sex.... Men kan ändå inte sluta nojja.
    Haha ja gud så duktig du var.. Come on!? Hursom... Du gör helt rätt som testar dig, men du borde även kanske ta en funderare över ditt förhållande och snacka med din partner.. Men det lär du säkert redan vara helt medveten om.
  • Anonym
    requiem skrev 2011-09-08 17:31:18 följande:
    Haha ja gud så duktig du var.. Come on!? Hursom... Du gör helt rätt som testar dig, men du borde även kanske ta en funderare över ditt förhållande och snacka med din partner.. Men det lär du säkert redan vara helt medveten om.
    det var ju bättre att han bara nuddade lite än att han kom in helt eller? visst, det är dumt att ens tänka tanken, men jag kan gissa på att denna tjejen rean har dåligt samvete som fan och det blir ju inte bättre av att man är taskig mot henne...
  • Anonym (ta det lugnt)
    Anonym (orolig) skrev 2011-09-05 10:04:09 följande:
    Jo jag tänkte det måste va nåt sånt. Så de har koll på att man går t läkare om man har det. Men huvudsaken inget kommer hem...

    Är så nojjig. Har ju inte ens legat med killen. Men vid ett tillfälle snuddade hans kön utsidan på mitt. Under ca 2 nanosekunder. Har partner sen 7 år tillbaks och detta var bara en dum fyllegrej. Första gången det hänt. Och så tyckte jag att jag var så duktig som avböjde sex.... Men kan ändå inte sluta nojja.
    Det är högst osannolikt att du fått klamydia av så lite kontakt.
    Trist att det hände men bra att du inte gick vidare. Och oroa dig inte, du kommer med stor sannolikhet inte vara smittad.

    Lycka till
  • requiem
    Anonym skrev 2011-09-08 18:59:59 följande:
    det var ju bättre att han bara nuddade lite än att han kom in helt eller? visst, det är dumt att ens tänka tanken, men jag kan gissa på att denna tjejen rean har dåligt samvete som fan och det blir ju inte bättre av att man är taskig mot henne...
    Jag ser det inte som att man är taskig bara för att man konstaterar sanningen. Ser det mer som att man gör personen en tjänst. Det jag skrev, skrev jag för att driva TS till att göra rätt för sig. Det tror jag hjälper både TS och hennes man i det långa loppet. Går man och gnuggar könsorgan så har man knappast ett fungerande förhållande i övrigt.. Då kan det vara dags att göra något åt sin relation och sitt liv. Men vist, ibland är inte sanningen skön att höra. 
  • Anonym

    En kille jag hade sex med ville att jag skulle testa mig då han fått besvär efter vi haft sex. Skickade efter o gjorde ett klamydia test. Fick svar efter två dar trots att det står att det ska ta tio dar. Jag hade inte klamydia:) Dock tror inte killen på att jag testat mig bara för att jag fick svar så fort. Varför ljuga om det liksom!>! irriterande!

Svar på tråden självtest klamydia