• Barnlös

Återföring av två ägg?

Hej!
    Jag är lite nyfiken på av vilka anledningar ni fick två ägg återförda ni som har fått det? 

Det  verkar ju var ytterst ovanligt? Själv ville jag det men avråddes med anledning av att jag för inte så länge sedan gjort en stor myomoperation i livmodern. 

Kram

• Svar på tråden Återföring av två ägg?
  • Zinfandel

Åldern, så det borde du också få men det kan ju såklart bero på din op. Lycka till!

• Dimitra

Alla upptinade embryon var fragmenterade så jag fick de två "bästa".

The Dimitra universe.
  • Catgodess

Flera misslyckade försök innan. Det ena embryot dog men det andra delade på sig så nu har jag enäggstvillingar.
    Klassas väl inte som ung längre heller tror jag. 

• Flexxa79

Har oxå samma fråga, men vi är bara 32år, ska göra vår 3e IVF inget pluss på de två innan, 1 ägg i frysen. PCO och blockerade äggledare. Men första IVFen var äggskalen hårda så ICSI på andra försöket men då var flera äggblåsor tomma :/
    För vi många och bra ägg så är det ok med ET av 1 ägg och sen FET men vid "liten skörd" den här ggn oxå så hade det känts bra med 2...

• ekke

vi håller på med ivf nr 1 nu, ska på ÄP nu i veckan, kommer fråga om jag kan få tillbaka två - om det nu blir många befruktade ägg. Vet att det inte är vanligt och att de ofta säger nej, men frågan är ju fri. Jag tror att min kropp skulle orka tvillingar, jag är fortfarande rätt ung. 

• Sötisa

Många försök! Var 28 när vi började få tillbaka 2 så inte åldern för oss.
    Lycka till!

• Barnlös

Det verkar finnas fler anledningar. Både ålder och hur länge man hållt på , det verkar väldigt individuellt med andra ord hur ens situation ser ut . 

Kram

• tjorvas

Har 2 misslyckade försök, på 3:e fick vi två ägg insatta, ruvar på dag 11.  Är 33 och har försökt få barn i 3 år. Vi verkar vara den där 3:e delen som man inte hittar nå "fel" på. Allt är normalt enligt dem, men vi får flera ägg varav 1/3 befruktas normalt, dvs 2 ägg vid 2 tillfällen. Verkar som om celldelningen går knas/långsamt....Hoppas på +, men förväntar mig mens......

3:e försök 2 ägg
  • LS 1976

Vi fick avgöra själva. Efter ÄP fanns där två befruktade embryon. Läkaren sa att det var vårt val om vi ville sätta tillbaka ett eller två.

• Flexxa79

Pratade med min läkare idag och hon tyckte att vi kan få 2 ägg nästa gång vid tredje IVF försöket om vi får tillräckligt med ägg :D

• Barnlös

Ja det är väl fler faktorer som spelar in antar jag. jag skulle också vilja det ifall det ökar chanserna. Visserligen är jag bara på mitt första försök men samtidigt har vi en lång historia med operationer bakom oss plus att min ålder (39) inte gör saken bättre. men pga operationerna i livmodern tidigare rekommenderade de det inte, så det blir nog aldrig mer än ett ägg för vår del.  
    Är du på gång med tredje försöket nu eller ? 
    Kram

• Perelin

Vi fick två både andra och tredje IVF-försöket. Andra gången var det lite halvdålig kvalitet på alla äggen så då fick vi två för det. Tredje gången fanns det två bra men då fick vi båda iallafall. Kanske för att våra chanser minskat efter flera försök och för att vi aldrig har fått något till frysen så då ville de väl öka chanserna lite. Vi har aldrig bett om att få två tillbaka utan det har varit läkaren som har föreslagit det och vi har tacksamt tagit emot.

• Flexxa79

Vi börjar vårt 3e IVF försök vid nästa mens om ca 2-3 veckor... Känner mig förväntansfull. Läkaren sa att endast ca20% av kvinnor som får 2 ägg vid IVF får båda äggen att fästa, vet inte riktigt statistiken för om man lyckas lättare att bli gravid, nån annan som läst det?

• anonym727272

Jag har gjort 6 ivf försök utan någon av dom har fästit ! Nu ska jag fråga om jag kan få 2 embryo tilbaka :) men vet inte vad dom klmmer säga eftersom jag bara är 22 år

Svar på tråden Återföring av två ägg?