• mli01

blodpudding

jag har hört att man kan ge de till sina småbarn och skulle vilja testa min dotter är 8månader om 2dagar...

men inge stekmat hur gör man då?? kokar i mjölk har ja hört.... ? 

• Svar på tråden blodpudding
  • skånegås

Blodpudding är väldigt salt. Vi kunde inte servera det till kvällsmat till barnen innan de var 3-4 år. De vaknade och skrek på nätterna då de blev så törstiga... Bara en erfarenhet..

• mli01

okej hade ingen aning att det var så salt.. jag vet flera som gett sina småbarn de..

• Husis

Jag kokade det i lite mjölk när baren var små. Det gillade det med lingonsylt eller äppelmos.

• axdal

Jag har gett min dotter det sen hon var runt 8 mån då kokade jag i lite mjölk och hon har älskat det..

• HannaE

Vår dotter åt det tidigt. Tärna den och koka i mjölk. Lätt att mosa till med gaffel om barnet inte vill äta hela bitar. Gärna litet finrivna morötter till.

Man lever så länge man lär.
  • mli01

hur länge koka ni de ?? hade ni rödmjölk?? ingen som är orolig för att de är så salt som grodan sa??

• La Lola
    mli01 skrev 2011-09-04 20:58:44 följande:
    hur länge koka ni de ?? hade ni rödmjölk?? ingen som är orolig för att de är så salt som grodan sa??
    Nä, sånt har aldrig oroat mig.
    När min äldsta var liten innehöll all burkmat salt som en jämförelse.

Mina barn har inte fått blodpudding som bebisar (för jag att jag tycker att det är en äcklig maträtt) men jag skulle bara ha värmt den i micron tills den blev het o sen serverat den.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Daniel 1983

Inget svårt att laga bloddpudding från Scratch om man vill slippa salt, inte i närheten så bökigt som det kan verka i alla fall. Väldigt många ingridienser kan bytas ut eller uteslutas och det blir fortfarande bloddpudding! (gör egen till mina bortskämda hundjävlar, utan vare sig buljong, lök, salt, eller sirap och utan speciellt mycket fettFlört)

• Kodia

Du kan också värma den i micron (den är ju redan tillagad!) och servera med mosad (osaltad) potatis och lite smör.

• La Lola
    mli01 skrev 2011-09-05 20:44:56 följande:
    okej så de handlar bara om att få den varm?
    ja
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden blodpudding