blodpudding
jag har hört att man kan ge de till sina småbarn och skulle vilja testa min dotter är 8månader om 2dagar...
men inge stekmat hur gör man då?? kokar i mjölk har ja hört.... ?
jag har hört att man kan ge de till sina småbarn och skulle vilja testa min dotter är 8månader om 2dagar...
men inge stekmat hur gör man då?? kokar i mjölk har ja hört.... ?
Blodpudding är väldigt salt. Vi kunde inte servera det till kvällsmat till barnen innan de var 3-4 år. De vaknade och skrek på nätterna då de blev så törstiga... Bara en erfarenhet..
okej hade ingen aning att det var så salt.. jag vet flera som gett sina småbarn de..
Jag kokade det i lite mjölk när baren var små. Det gillade det med lingonsylt eller äppelmos.
Jag har gett min dotter det sen hon var runt 8 mån då kokade jag i lite mjölk och hon har älskat det..
Vår dotter åt det tidigt. Tärna den och koka i mjölk. Lätt att mosa till med gaffel om barnet inte vill äta hela bitar. Gärna litet finrivna morötter till.
hur länge koka ni de ?? hade ni rödmjölk?? ingen som är orolig för att de är så salt som grodan sa??
Inget svårt att laga bloddpudding från Scratch om man vill slippa salt, inte i närheten så bökigt som det kan verka i alla fall. Väldigt många ingridienser kan bytas ut eller uteslutas och det blir fortfarande bloddpudding! (gör egen till mina bortskämda hundjävlar, utan vare sig buljong, lök, salt, eller sirap och utan speciellt mycket fett)
Du kan också värma den i micron (den är ju redan tillagad!) och servera med mosad (osaltad) potatis och lite smör.
okej så de handlar bara om att få den varm?