måste fylla på motorolja varje månad. Kör bara stadskörning.
Vet att jag har lackage i kylarslangen. Men har det något med motoroljan att göra? JAg måste fylla på motorolja nästan varje månad. Då det är helt tomt där. VAd kan detta vara för fel???
Vet att jag har lackage i kylarslangen. Men har det något med motoroljan att göra? JAg måste fylla på motorolja nästan varje månad. Då det är helt tomt där. VAd kan detta vara för fel???
Jag vet inte, men hade också en bil som var så, vad kan det bero på?
Det var ingen överdrivet gammal bil, 6-7 år, men den sörplade olja utan att jag nånsin riktigt fattade vart den tog vägen.
Nu har jag en äldre bil och den dricker ingenting alls, trots att den är plågad och nedsliten av tidigare ägaren...
Nej, men du har väl läckage någon annanstans. Titta i och under bilen. Fast är det sådär mycket bör du lämna in bilen ganska så omgående innan den en dag skär sig, då har du ingen bil kvar.
Min opel viras sörplade i sig olja som bara den. Har aldrig varit med om det på nån annan bil. Det var inget fel med bilen, det var bara så.
drar vatten och olja?
Dra upp oljestickan och kolla hur det ser ut, ser oljan gräddig ut är det topplockspackningen (inte att förväxla med ventilkåpspacknigen)
Vatten kommer ner i oljan, oljan brinner upp i motorn, brukar ryka vitt eller grått om avgasröret, kan bli hyfsat dyrt att laga
Det brukar synas på din p-plats att den läcker olja. Som ovan skrev så är det mkt viktigt att få det fixat. Besiktningen brukar inte gilla olje-läck heller.
Kolla hur avgaserna ser ut när den startas kall, är det blåaktigt. Så är det antagligen ventiltätningarna eller kolvringarna som är slitna. Då kommer olja upp i förbränningsrummet och förbränns.