• Anonym

Gå ner i vikt genom att träna hemma?

Går det? Just nu har jag inte råd med gymkort och jag vill verkligen få fastare kropp samt tappa ett par kilon. Funderar på att köpa en pilatsboll samt hantlar och även en crosstrainer. Jag går ganska mycket, har ingen bil och försöker ta minst 1 hs promenad per dag, men min fråga är funkar verkligen hemma gym? Vet inte men jag har fått för mig att träningen funkar bättre på riktiga gym med personal. Någon med koll?
    Är det värt att köpa hantlar, crosstrainer och pilatesboll, försöka köra 1 hs träning per dag utöver promenaderna, eller är det mest en dålig affär?

Hoppas på åsikter från erfarna.

• Svar på tråden Gå ner i vikt genom att träna hemma?
  • shakira8

Klart du kan träna hemma, bara det blir av så att säga. Jag brukar gå raska promenader, alternativt jogga samt köra jogg uppför branta backar o så. sen gör jag armhävningar, situps och benböj. 
    Köper du hantlar o boll så har du ju ännu mer att träna med, mer än så behövs inte. Men som sagt, bara du gör det. sen gå ner i vikt har ju mest med att göra vad o hur mycket du äter. men börja med träningen så komer du garanterat få en finare kropp o bättre flås. 

• Anonym
    shakira8 skrev 2011-09-04 21:10:19 följande:
    Klart du kan träna hemma, bara det blir av så att säga. Jag brukar gå raska promenader, alternativt jogga samt köra jogg uppför branta backar o så. sen gör jag armhävningar, situps och benböj. 
    Köper du hantlar o boll så har du ju ännu mer att träna med, mer än så behövs inte. Men som sagt, bara du gör det. sen gå ner i vikt har ju mest med att göra vad o hur mycket du äter. men börja med träningen så komer du garanterat få en finare kropp o bättre flås. 
    Jag har haft ätstörningar aneroxia sedan elva års ålder, så när jag bantar vilket skett allt för många gånger i mitt liv. Så går jag ner massor men jag orkar inte med detta beteende längre. Jag är tjugosju år nu och tror jag skadat min kropp tillräckligt. Just mat delen är ett problem för mig eftersom jag gärna svälter mig själv istället för att äta nyttigt. Helst äter jag 1 mål om dagen och då känner jag mig så stolt (i huvudet alltså), men min tanke är att om jag kör hemma träning kanske detta faller bort lite. Inte för att jag helt blir frisk för frisk kan man aldrig bli från aneroxia, man kan bli bättre och lära sig hantera sjukdomen men frisk är ju inte möjligt då det sitter i psyket.

Men då ska jag absolut prova hemma gym. Min tanke är att jag kanske iom att jag börjar träna även kommer börja äta frukost och likande. När jag ser listan över matintag andra gör får jag sjuk ångest, men om jag tränar så kanske jag kan börja äta frukost och eventuellt lunch utöver min "duktiga" middag. Men då jag inte vågat köpa detta med risk för att det inte fungerar så har jag inte vågat innan. Men då ska jag absolut prova .
  • shakira8

Aha okej jag förstår.
    ja jag hoppas verkligen du kan börja äta lite mer regelbundet om du ska träna för risken är annars att du blir sjuk. Kroppen behöver regelbundet intag av mat för att må bra och sätta fina muskler.
    Frukost skulle jag inte klara mig utan, men försök att äta nåt du gillar som är lätt att få ner o smälta kanske.? jag äter oftast fil med tex pumpafrön i, det e lätt att få er o gott tycker jag. sen blir det en macka vid niofikat på jobbet.
    Lycka till! både med träningen o maten 

• Anonym (Bara jag)

Hej,

Det här är kanske ett billigt alternativ.

Lycka till...

• Hi5

Du behöver inte en massa prylar för att träna hemma. Armhävningar, utfall, situps och annat är hur effektivt som helst! En cykelslang kan du använda som gummiband för att göra tex dessa övningarna:
    http://www.tranahemma.com/trana-med-gummiband/

Leta efter program på nätet, och på youtube. Finns massor du kan göra som inte kostar. 

• Anonym
    Hi5 skrev 2011-09-07 13:17:38 följande:
    Du behöver inte en massa prylar för att träna hemma. Armhävningar, utfall, situps och annat är hur effektivt som helst! En cykelslang kan du använda som gummiband för att göra tex dessa övningarna:
    www.tranahemma.com/trana-med-gummiband/

Leta efter program på nätet, och på youtube. Finns massor du kan göra som inte kostar. 
    Anonym (Bara jag) skrev 2011-09-06 20:56:41 följande:
    Glömde länken, ursäkta.

www.health-fitnessstudio.com
    Tack för tipsen ska kika :)
Svar på tråden Gå ner i vikt genom att träna hemma?