• Anonym

hur kan jag be min chef att säga upp mig så jag inte blir avstängd i 45 dagar av Akassan?

Hej

Jag skulle vilja bli uppsagd helst av min chef då slipper jag säga upp mig själv . Jag trivs inet på mitt jobb vilket har orsakat att jag blev utbränt totalt i flear år , har fått rehab som snart är slut och måste gå tillbacka till min tjänst vilket jag inte vill .

snälla ge mig tips har möte med chefen i morgon hur kan jag på bätsa sätt be henne om hon kan sägga upp mig ?

någon tips ? råd .

• Svar på tråden hur kan jag be min chef att säga upp mig så jag inte blir avstängd i 45 dagar av Akassan?
  • Susanne905

Det kommer förmodligen aldrig att ske såtillvida det inte handlar om ren arbetsbrist eller att du grovt misskött dig.

• Anonym

jag har inte misskött mig tvärttom det säger chefen också , jag är en av de bästa medarbetare som hon har haft och arbetsbrist finns inte heller i verksamheten .

• Ziindlaa

Nä för chefen får väl inte bara säga upp dig hur som helst gissar jag på, försäkringskassan kommer ju undra :( hoppas de löser sig.

• Susanne905

Nej, då kommer det aldrig att hända.

Glöm tanken och säg upp dig eller jobba vidare och sök annat under tiden.

• MickeN1973

Har chefen varit inblandad i rehaben?

Har du sagt till chefen att du inte klarar av jobbet?

• Anonym

ja min chef har ordnat rehab för mig , och jag har sagt till min chef att jag kan inte arbeta där längre därför har vi mötte i morgon , men jag hatar att gå på alla möte därför jag undarar om det är bästa att säga upp mig och försvinner därfrån utan att krångla till det men min ekonomi klarar inte av att vara utan lön i en månad . ska dock på jobbintervju nästa vecka .

• Borttagen användare

är det inte så att om man blivit uppsagd för att man misskött sig grovt så blir det ändå indraget? eller.. har för mig det

• Anonym

Men om ts blir uppsagd utan vidare så  är det väl bara om ts går vidare med det som det händer något...

annars om ts accepterar att de säger upp henne så där rakt av utan vidare orsak så händer väl inget?

• Waldo

Nej, nej.

Jag hade aldrig sagt upp någon under dom omständigheterna.
    Din chef har gjort vad som förväntas i den situationen

Bara för att du vantrivs och hatar att gå på möten så vill du nu bli uppsagd och glida in på akassa
    Nej, aldrig.
    Hur skulle den uppsägningen se ut och vad skulle du kunna göra med det i framtiden?
    Du visar här på att du är villig att töja på sanningen för att slippa undan, vad vet din chef då om att dinte skulle vända på en 5 öring och använda den uppsägningen sedan i ett annat syfte

Du får vara vänlig och säga upp dig själv och söka ett nytt arbete som inte är så ansträngande för dig

• Anonym

Jag vill inte leva på Akassan och inte på FK heller , jag vill jobba . men nu vet jag den yrken som jag har jobbat med i flera år passar inte mig längre . Därför jag har sökt andra jobb och ska på intervju denna vecka .

har goda chnaser att få andra jobb har både utbildnning och erfaranhet .

om jag säger upp mig själv kommer jag att blir avstängd i 45 dagar från A kassan så är det .

Svar på tråden hur kan jag be min chef att säga upp mig så jag inte blir avstängd i 45 dagar av Akassan?