MBT-skor?
Jag funderar på att köpa MBT-skor. Har spanat in ett par stövlar som jag skulle kunna ha under hösten och vintern, men de kostar ju en hel del.
Jag har haft problem med både fotleder och knän i många år. Opererade ett knä senast i vintras, det var tredje knäoperationen. Fotlederna är väldigt svaga och instabila, haltar till och från för att jag överansträngt dem på ett eller annat sätt. Hållningen efter två barn och ett alldeles för långt träningsuppehåll ska vi inte tala om...
Men - MBT-skorna ska ju hjälpa mot allt det här enligt marknadsföringen, dessutom kan jag ju ha dem på mig på jobbet och kan inte klaga på att jag inte hinner, som med sjukgymnastiken eller gymbesöken. Provade ett par och tyckte att i vart fall hållningen förbättrades direkt. Håller de vad de lovar och jag slipper en massa smärta så är det ju värt pengarna. Annars blir det ett par onödiga och löjligt dyra vinterstövlar...
Så - har någon provat MBT-skor? Vad tyckte ni? Fungerar det? Kan man gå i dem varje dag, som ett par vanliga stövlar? Fungerar det att springa kortare sträckor i dem, typ till bussen, eller trillar man lätt?