• Pocahontas

Hitta dagmamma??

Hej! Nej, det här med dagis kändes alldeles för tidigt. Nu letar vi dagmamma istället, men hur går man tillväga? Är det ringa runt som gäller? Hur vet man vilka som har plats? Och ännu viktigare, hur vet man vilka som är bra??? Vi kommer ju dessutom på alla de här frågorna alldeles för sent. De skulle ha varit inskolade och klara på dagis nu! Kan någon rekommendera en dagmamma på Kungsholmen i Stockholm så vore det guld värt för oss och våra tjejer!!!

• Svar på tråden Hitta dagmamma??
  • Leffler

Jag vill oxå veta! Har sett en lapp på daglivs, dagmamma målarlådan!

• Shasti

Här är en till bra sida med privata familjedaghem:

http://www.privatafamiljedaghem.se/

Jag hittade min GULD-dagmamma genom att ringa och skicka mail till flera dagmammor i närheten av oss, berätta lite om dottern och fråga om de hade plats eller om de visste någon annan som hade. Ofta känner de ju varandra och samarbetar i närområdet. Sen får man gå och hälsa på och kolla läget. För mig blev det så att ingen av dem jag själv kontaktade hade plats men en annan hörde av sig som någon vidarebefodrat mitt mail till. Och det blev helt perfekt.

• Pocahontas

Tack för svaren! Det finns väldigt få dagmammor i närheten där vi bor. Men vi hittade en toppen-toppen nanny via Nannies.se. Erfaren kvinna med större barn, känns ÄNTLIGEN bra i magen!

• Emma V

Hej !
    Alla ni som söker en bra dagmamma i Stockholm, SE HIT!
    Jag hade min son hos världens bästa dagmammor som finns på Fridhemsplan Kungsholmen.
    Länk till deras hemsida !
    malarladan.hemsida24.se/

Hör av er om ni vill ha mer input!
    mvh Emma

Svar på tråden Hitta dagmamma??