detaljerat avtryck
Jag skulle vilja veta hur ett detaljerat avtryck till tandprotes görs
Jag skulle vilja veta hur ett detaljerat avtryck till tandprotes görs
Vad ska du ha svaret till - nyfikenhet eller tenta? Pluggar/jobbar du inom tandvården? Så jag vet hur jag ska svara dig.
Ska göra ett sådant avtryck själv nämligen därav min fråga
Du ska alltså göra en helprotes dvs en avtagbar protes i en käke som helt saknar tänder ("löständer")?
Kommer du att gå tandlös några veckor eller kommer tandläkaren att göra en "snabbprotes" för att du ska slippa gå tandlös under tiden protesen görs?
Hur långt har ni kommit, har du tagit något avtryck än?
Jag har stått helt utan tänder sedan april då dem op. bort då. Har gjort ett skedavtryck redan
Jag tackar så mycket för info som jag har fått Vet du vad som händer efter detta avtryck
För bästa resultat skicka med ett foto av dig där dina egna tänder syns. Då kan man välja tänder som är lika dina egna förlorade. Om du vill ändra på något så säg till om det. Om du har någon gammal modell kan du skicka med den också. Ju mer info som tandteknikern får desto bättre proteser kommer du att få. Om man väljer att ställa tänderna ngt oregelbundet som de flesta faktiskt ser ut i munnen är chansen större att det ser naturligt ut samt som tidigare nämnts att välja rätt färg -inte vitaste vitt!
jag e inte så petig med hur dem ska se ut då jag har haft rotrester i nästan hela munnen i stort sett 10 år
och jag e bara 28 år
Det heter Alginate och kan köpas på många ställen i europa, billigt.
Eller kanske inte. sorry. missförstod tråden.