Pappa som inte bryr sig
Mitt barns pappa hörde inte ens av sig på hennes födelsedag!!!
Han har inte träfft henne på 2 månader!!!
Blir så ledsen!!!
Vad ska man göra?
Mitt barns pappa hörde inte ens av sig på hennes födelsedag!!!
Han har inte träfft henne på 2 månader!!!
Blir så ledsen!!!
Vad ska man göra?
Du får tänka så här att han är inte en superpappa som han går omkring och är fast hon inte får något av det. Han har inget att erbjuda i fråga om att vara förälder.
Alternativ 1: ringa o tjata på honom, o på så sätt få honom att vilja träffa barnet oftare.
Alternativ 2: Acceptera att det helt enkelt inte blev som du hade tänkt dig, o att det är hans val att göra som han gör - inte ditt.
Försök att komma till freds med att du aldrig kommer att kunna påverka honom, utan det är han som gör sina egna val, o det är i slutändan han själv som förlorar på det.
Kom tillfreds med tanken och gör det bästa av situationen!
Min dotter är idag 7 år och hennes pappa har struntat i henne mer eller mindre hela tiden. Jag har accepterat det och vi har haft det sjukt bra ihop. Finns ingen bitterhet som syns igenom till dottern, det är endast han som förlorar kontakten till sitt barn. När hon är stor nog gör hon ett eget val om vem som är viktig för henne och det kommer bli DU!
prata heller aldrig illa om pappan inför dottern, när hon frågar får du helt enkelt svara att du inte vet varför (han inte ringde, han inte har tid m.m)
Det är du som kommer vara hennes hjälte och hennes trygghet. Försök tänka på det så går det enklare.
Lycka till
åh jag önskar att min dotters pappa kunde höra av sig överhuvudtaget...