• tjorvas

    Bästa Fertilitetskliniken statistiskt ???

    Hej!

    Vi går på Fertilitetscentrum i Stockholm. Någon som vet om de anses bra? Vi har inte lyckats än, inte vänner till oss heller.  Någon som hört något bra om några andra kliniker? Vi funderar på att byta.

  • Svar på tråden Bästa Fertilitetskliniken statistiskt ???
  • Zinfandel

    Oj, näää Sverige ligger nog inte så bra till i Europa/världskonkurrens................ Men ska man nu välja nån i Sverige så ligger Falun i täten.

  • Jag är bara jag
    Zinfandel skrev 2011-09-05 15:22:14 följande:
    Oj, näää Sverige ligger nog inte så bra till i Europa/världskonkurrens................ Men ska man nu välja nån i Sverige så ligger Falun i täten.
    Jaha,självklart måste Falunanhängarna säga emot att CvL är bra. Jag har dålig erfarenhet av Falun och EXTREMT bra erfarenhet av CvL. Och har faktiskt läst att CvL är en av de bästa!

    "ger snart upp detta Falunklinikshysteri"
  • Österbotten

    IVF kliniken på st göran gick vi på. Vi var mycket nöjda, proffsigt bemötande och resultatet blev en liten jänta. Glad

  • Mettebus

    Vi har provat både Falun och CvL; vi är fortfarande barnlösa... Jag tror att man skall lägga tid på att jämföra kliniker, priser, möjligheter till distansstimulering samt känna vilket bemötande man får... och sen inte tveka att ställa krav och ställa frågor; vi betalar ju för deras expertis!

  • myran6801

    Har erfarenhet från Sophiahemmet och CvL. Tyvärr fortfarande barnlös. Tycker generellt det verkar som om de flesta kliniker kör någon slags standard behandling och absolut inte ser till individen och specifika behov. Utomlands gör de mycket mer kontroller innan och under behandlingen har jag lärt mig i andra trådar här på FL. Är man 40+ behandlas man som en pestsmittad i Sverige och de är inte särskilt intresserade av att hjälpa till, de är livrädda för att deras statistik skall bli förstörd.

Svar på tråden Bästa Fertilitetskliniken statistiskt ???