• LeyasMamma

Ersättning för riktigt gamla ärr?

När jag var 2 år gammal blev jag hundbiten i ansiktet och fick sy 38 stygn. Idag snart 24 år gammal har jag två ärr i ansiktet, ett stort och ett mindre. Mina föräldrar hade ingen barnförsäkring för mig vid olyckstillfället och jag 2 år gammal kan ju naturligtvis inte påverka detta själv. Så min fråga är om man kan få ut någon typ av ersättning för dessa ärr? Jag får operera mig gratis om jag vill, men det är jag inte för utan vill hellre ha ersättning för mina ärr. Någon som kan ge svar och vet hur det går till osv?

• Svar på tråden Ersättning för riktigt gamla ärr?
  • Girlinthecity

Jag tror att man måste anmäla skadan till ett försäkringsbolag när skadan SKER för att kunna få ut ersättning. Annars är det som att skaffa en bilförsäkring EFTER att man krockat.

• Lady without tattoo

Du skall vara försäkrad vid skadetillfället.Sedan skall läkarutlåtandet tillsamamns med foton på skadan skickas till föräkringsbolaget.Men tror nog du kan glömma ersättning för ärr orsakade av en skada du fick som oförsäkrad för 22 år sedan

Yrke: Leg pratkvarn
  • Mabaja

Min man fick förklarat för sig att det var 10 eller 15 år man kunde gå tillbaka när det gällde obetalda (ersättbara) ärr. Och självklart ska man kontakta försäkringsbolaget man var försäkrad hos. :)

• Lady without tattoo

Om du inte vill operera ärren så..vad gör pengarna för nytta?

• Girlinthecity
    Lady without tattoo skrev 2011-09-05 15:04:34 följande:
    Om du inte vill operera ärren så..vad gör pengarna för nytta?

jag är också nyfiken, och kan man dessutom operera, och dessutom gratis, tror jag möjligheten till ersättning är ännu mindre, om den ens fanns från början.
  • Lady without tattoo
    Girlinthecity skrev 2011-09-05 15:05:49 följande:
    jag är också nyfiken, och kan man dessutom operera, och dessutom gratis, tror jag möjligheten till ersättning är ännu mindre, om den ens fanns från början.
    Så sant så sant
Svar på tråden Ersättning för riktigt gamla ärr?