Hmmm,
jag satt precis här och tänkte skriva samma fråga. Jag födde mitt andra barn i juli, dvs för tre månader sen och fick min första mens i förrgår (då kom det inte så mycket första dagen, men jag märkte att den var på g). Jag snittades den här gången, förra gången födde jag vaginalt och då kom mensen också igång ungefär tre månader efter födseln. Jag har i princip inte ammat någon av gångerna. Jag har aldrig blött särskilt mycket någonsin, kanske i tre-fyra dagar och typ ingenting på natten.
Igår blödde jag jättemycket! Sen gick jag och la mig klockan 21, vaknade kl. 2 för jag tyckte att det rann, gick på toa och bindan var överfull kan man säga. Bara att byta binda och trosor. Vaknade klockan 6 igen och då rann det ner för benen när jag gick till toaletten! Bindan var överfull igen och det fortsatte bara rinna. Det kändes jättekonstigt! Dessutom kände jag mig trött trots att jag sovit nio timmar (lyxbebis som sover hela natten:)) förutom avbrottet då jag var tvungen att byta binda. Dessutom har jag förut känt lite mensont men den här gången när det blöder så mycket känner jag typ ingenting, jag hade ont i ryggen inatt men det vet jag inte om det berodde på det eller för att jag sovit i någon konstig ställning, det är inte ovanligt att jag har ont i ryggen när jag vaknar- är överviktig och behöver nog en ny säng.
Jag ringde min barnmorska i morse för att höra om detta är normalt för det känns verkligen inte normalt, men hon har inte ringt tillbaka än. Jag antar efter vad jag läser här att det är normalt, hoppas bara att det inte kommer fortsätta på det här sättet.
jag vet ju ännu inte hur länge jag kommer ha mens, men jag hoppas inte längre än fyra-fem dagar. Jag kan inte ens tänka mig 12 dagar mens som någon annan skriver! Blä!