• Långben

Eftermiddag och kvällsillamående...

Andra graviditeten. Den första mådde jag hur bra som helst och mådde illa en eller två dagar. Nu är jag i v. 9 och mår skit-illa sedan ett par veckor tillbaka. Värst är det på eftermiddagen och kvällen...  Jag har inte kräkts ännu men det står mig upp i halsen. Jag gillar inte att kräkas så jag försöker mentalt hålla tillbaka...

Hopplöst att hämta på dagis och laga middag till familjen, jag klarar det helt enkelt inte. Kan inte stå där över grytorna och andas...

Är det någon mer än jag som mår sämst på eftermiddagar och kvällar? Verkar som om morgonen är det vanligaste tillfället för illamående så man känner sig lite "udda".    

• Svar på tråden Eftermiddag och kvällsillamående...
  • Puma87

Du är inte ensam, när jag väntade dottern mådde jag pinsamt bra, mådde aldrig illa men nu, fy fan kvällarna, vill typ avlida pga illamåendet.

Kitty 081003
  • mariajohansson09

En till här...jag mådde jättedåligt på kvällarna, "bara" illamående kräktes aldrig, fram till ca v22... ibland så illa att jag fick gå o lägga mig redan kl17. Tur att jag inte hade ngt barn innan, hade ingen att ta hänsyn till. Hoppas ni mår bättre snart!

• Mr p daddy

Andra graviditeten, vet ej vilken vecka men runt 8 tror jag och ja mår precis som du! Dessutom är jag helt obeskrivligt trött. Helt annorlunda mot första graviditeten!

• Izzo

Mådde oxå pyton på em o kväll, skit jobbig då man måste hämta barnen.
    Finns dock tablettter mot illamående som funkar jättebra- legrigan comp tror jag dem heter

• Barbamamman85

Du är inte ensam! Här är en till som oxå mår jätte illa på kvällarna. 

O denna trötthet är jätte jobbig.

Vid min dotters graviditet kräktes jag varje kväll i två månader, vilket ja hoppas att jag slipper denna gång!
    Så att må illa på kvällar är inget ovanligt!

Som tur är blev jag halvtids sjukskriven nu så de är skönt o kunna vila en stund innan jag hämtar dottern på dagis!

• Saila

För mig är det samma sak. Eftermiddag, kväll och större delen av nätterna. Någon enstaka gång har jag mått illa redan på morgonen, men värst är det alltid mot middagstid och natt!

• EriLa

Samma här, när jag mådde illa så gjorde jag det under eftermiddagar/kvällar. För mig hjälpte det oftast att aldrig låta magen bli "tom"... Alltså att äta små måltider, ofta.

Svar på tråden Eftermiddag och kvällsillamående...