• Anonym

Finns det någon som tror sig veta vad för värk i benen jag har?

Symtom: Molnande värk i benen kommer ofta på eftm kväll, natt.
    Kan hålla i sig i ca 6-8 timmar om det är som värst.
    plats från knät och ner till foten. Nattetid: Går jag upp på toaletten så haltar jag på höger ben.
    Börjat även i höger hand.
    Får vrida fingrarna på ett konstigt sätt mot något hårt för att värken ska lindras, samma gäller foten.
    Min hund brukar ligga på benet nät det gör ont och då lindras värken men försvinner inte helt. Den senaste tiden hade jag värk i ca tre dagar på sträck eftm kväll.
    Någon som har liknande symtom eller som tror sig vet va detta kan vara? 
    Är det som värst kan jag inte gå alls, och är rädd att jag ska hamna i rullstol. 

• Svar på tråden Finns det någon som tror sig veta vad för värk i benen jag har?
  • Lady without tattoo

Men kontakta en läkare

Yrke: Leg pratkvarn
  • Ejin

har lite samma. det kännns som växtvärk man hade när man var liten fast kraftigare.
    oftast från knäet ner till foten men ibland uppe i höfterna också. Speciellt om jag har haft byxor som sitter lite i höfterna. Det är som värst när jag har gått mkt under dagen

Jag löser det genom att äta ipren. i perioder blir det ipren varje kväll, ibland inte på långt tid.Men jag står inte ut utan. Om jag bara låter de va blir de värre o värre. Som kramper i benet.

Jag har alltid haft de så, hela livet. Andra i min familj har samma problem så jag är inte speciellt orolig eller så. Jag har alltid tänkt att det beror på dålig blodcirkulation eller nått men jag vet inte... 

• kurdistan
    kurdistan skrev 2011-09-05 20:13:28 följande:
    Reumatism
    Eftersom du har svårt att gå. Annars se nedan.
    Ejin skrev 2011-09-05 20:19:41 följande:
    har lite samma. det kännns som växtvärk man hade när man var liten fast kraftigare.
    oftast från knäet ner till foten men ibland uppe i höfterna också. Speciellt om jag har haft byxor som sitter lite i höfterna. Det är som värst när jag har gått mkt under dagen

Jag löser det genom att äta ipren. i perioder blir det ipren varje kväll, ibland inte på långt tid.Men jag står inte ut utan. Om jag bara låter de va blir de värre o värre. Som kramper i benet.

Jag har alltid haft de så, hela livet. Andra i min familj har samma problem så jag är inte speciellt orolig eller så. Jag har alltid tänkt att det beror på dålig blodcirkulation eller nått men jag vet inte... 
    Så har jag också, och provade mig för reumatism o sånt. Men det som kom fram var att jag hade magnesiumbrist. Så lite magnesium varje kväll har tagit bort mitt onda, så nu kan jag sova om kvällarna igen! Köper du på apoteket exempelvis, och man kan ju alltid prova, det är inte farligt. Om du efter en vecka är besvärsfri så är det det!
  • Themis

Testa kosttillskott med kalium och magnesium, det kan hjälpa.

Eller ät en banan om dagen- den innehåller precis rätt relativa mängder av dem.

Fick man betalt för att gnälla skulle många vara miljonärer- jag med! /Bimsan
  • Ejin
    kurdistan skrev 2011-09-05 20:28:03 följande:
    Eftersom du har svårt att gå. Annars se nedan.
    Ejin skrev 2011-09-05 20:19:41 följande:

Så har jag också, och provade mig för reumatism o sånt. Men det som kom fram var att jag hade magnesiumbrist. Så lite magnesium varje kväll har tagit bort mitt onda, så nu kan jag sova om kvällarna igen! Köper du på apoteket exempelvis, och man kan ju alltid prova, det är inte farligt. Om du efter en vecka är besvärsfri så är det det!
    magnesium var min sambo faktiskt och köpte till mej för ett par dagar sedan för mina myrkrypningar som jag också lider av. Har dock inte prövat de än men de ska jag definitivt göra nu. Vore vädligt skönt om de kunde hjälpa mot båda mina besvär.. Ipren är ju inte sååå super att trycka i sej var dag trots allt...
Svar på tråden Finns det någon som tror sig veta vad för värk i benen jag har?