• Strawberry3

    Oregelbunden hjärtrytm på natten hos 3-åring

    Upptäckte av en slump i natt, då vår treåriga dotter sov bredvid mig i sängen, att hennes härta slog oregelbundet, dunkade på fort typ en massa extraslag. Tog hennes puls och den var normal (103) för en treåring. Hon var helt genomblöt av svett också. Har inte märkt några andra symptom eller att detta skulle ske dagtid. Har naturligtvis ringt 1177 och kollat så vi skall få en läkartid på vårdcentralen här, förmodligen i veckan (man får typ ringa varje dag och se om de har lediga tider kvar eftersom det inte är akut)
    Någon med likande erfarenheter, vad kan detta vara för något??? Blir ju lite orolig eftersom ett väl fungerande hjärta är rätt bra att ha genom livet.......

  • Svar på tråden Oregelbunden hjärtrytm på natten hos 3-åring
  • malla7

    Upptäckte samma sak med min son när han var runt tre år. Pratade med en läkare som förklarade att det inte är helt ovanligt att barn har respiratorisk arytmi......hjärtat slår oregelbundet beroende på hur man andas. Märks mest vid sömn. För min son är det helt ofarligt. Hade världens ångest innan jag pratade med läkaren. Hoppas och tror att det är samma med din dotter.

  • skolo

    Jag har märkt att min 3 årings hjärta kan slå väldigt ojämt . Skulle ej kalla det extraslag men däremot att den saktar ner . Ibland ligger den något slag under referens för vilopuls i hans ålder och jag får lite smått panik , har inte  sökt vård då han mår super bra och inte klagat på att han skulle ha ont eller något sådant ... 

Svar på tråden Oregelbunden hjärtrytm på natten hos 3-åring