Hur bred säng ska jag köpa?
Har en dotter snart fyra år. Hon ska få en ny säng. Men ska jag köpa 105 eller 120 cm? Tacksam för snabba råd!
Har en dotter snart fyra år. Hon ska få en ny säng. Men ska jag köpa 105 eller 120 cm? Tacksam för snabba råd!
Menar du att en vanlig 90 säng inte duger?
Varför inte nöja sig med en 90-säng?!
Vi har också 90 till barnen, räcker mer än nog.. Om ni ska ha större så beror det på vad ni ska använda den till. Är det flera som ska ligga i den? Hur stort rum har hon, så den inte tar upp så mycket plats?
Skall hon ligga på tvären ?
90 klarar hon säg väl bra med? Köper du en 120 kommer du ändå få köpa en ny när hon är tonåring ändå eftersom den du köper nu kommer hinna bli sunkig och nerlegad...
Tycker att 90 räcker.
Vi har en 105 säng till vår pojk på 5 år. Att vi valde att köpa så bred beror på att någon av oss ligger bredvid honom när han ska sova. Dessutom behöver han ibland sällskap även på natten i samband med mardrömmar.
Jag hade tagit 105 cm. Vi har 90 cm till våran son som snart fyller åtta. Skönt att ha lite mer utrymme när man ligger å läser för han eller bara myser.
Våran 16 månaders har en 120, och skulle aldrig köpa en 90 då hon under perjoder sover dåligt och vill sova med någon av oss, då får vi plats i 120.
Min kompis har tre barn de två största sommnar ofta i samma säng under många år och de hade en 120 säng..
120 cm!!!
Vi har sängar mellan 80-120 cm och vi gillar 120 allra bäst. Med jämna mellanrum behöver man själv tillbringa natten där och då är det gudomligt att slippa ligga på kanten. Nattningarna blir jättetrevliga och man får då också plats med ytterligare barn (om man har). Dessutom kan man lägga två gäster i sängen om man behöver (istället för en). Så om ni har plats - välj 120 cm.
Oh herregud vad skönt att det kom in några som förespråkar en bredare säng! Trodde nästan jag var knäpp när alla i början tyckte 90 räckte! Jag beställde först en 105 men har faktiskt ändrat till 120... Känns helt rätt. Tack alla!