• Cilica

    Knuta i handen på min bäbis.

    Min lilla tjej, drygt 3 månader gammal, har en liten knuta i sin lilla handflata. På Sjukvårdsupplysningen misstänkte de en senknuta, jag hoppas och tror de har rätt. Men jag hade känt mig ännu lugnare ifall någon här hade hällt med och sagt att deras lilla barn också fick det i samma ålder.

  • Svar på tråden Knuta i handen på min bäbis.
  • MammaAmy
    Cilica skrev 2011-09-05 20:26:21 följande:
    Min lilla tjej, drygt 3 månader gammal, har en liten knuta i sin lilla handflata. På Sjukvårdsupplysningen misstänkte de en senknuta, jag hoppas och tror de har rätt. Men jag hade känt mig ännu lugnare ifall någon här hade hällt med och sagt att deras lilla barn också fick det i samma ålder.
    hej..förstår inte riktigt hur du menar... 
    men är hennes fingrar helt raka??? 
    min 10 mån. har tydligen något som kalls trigger-tumme/senknuta och hans tumme kan inte sträckas ut 
  • MEnholm

    Hur har det gått med knölen i handen? Min dotter 6 mån har sedan ett par månader en liten ärta på kanske 5mm i diameter, i handflatan rakt under ena pekfingret. Ärtan är hård, men rör lite på sig om man masserar den mjukt. Dottern verkar inte ha ont i den alls. Var idag till VC o läkare tittade på den. Fick remiss för ultraljudsundersökning av den, pga hennes låga ålder. Eftersom hon inte har ont så är det inte akut. Är mycket inteesserad av att höra om ngn annan har denna erfarenhet på en liten bebis? Senknuta/senknota?

  • kenaz

    Eftersom jag själv snubblade över denna tråd när vår lilla bebis, 6 mån, fick en hård knuta i handflatan, tänkte jag bara skriva att i vårt fall undersöktes och röntgades vår bebis hand på Handkirurgen i Malmö och det visade sig bara vara en ofarlig senknuta. Kan vara skönt att läsa tänkte jag, om någon annan i framtiden googlar runt och börjar oroa sig för otäckare saker... :)

Svar på tråden Knuta i handen på min bäbis.