MKP i Lund någon med erfarenhet?
Någon som har erfarenhet av att göra Moderkaksprov i Lund? Jag vill gärna veta hur ni upplevde det, någon som kanske till och med haft Dr Gunnarsson?
Jag vill veta allt...
Någon som har erfarenhet av att göra Moderkaksprov i Lund? Jag vill gärna veta hur ni upplevde det, någon som kanske till och med haft Dr Gunnarsson?
Jag vill veta allt...
Jag har gört MKP i Lund. Det är bara 2 läkare som gör provet, så dem vet vad dem gör och BM sa att statistik är mkt bra att allt går OK.
Jag var jätte rädd och nervös innan provet, men allt gick bättre än jag har tänkt. Det görde inte ont, mest det var lite obehagligt, och själva provet gick jätte snabbt. Vi gjört prov på tisdag och fått svar på fredag.
Hej!
Åh vad bra du svarade. Det verkar ju bra, men får man svar så fort innebär ju det att de inte odlar och gör fullständig kromosom-analys, får prata med dem om det. På onsdag är det dax... tack för svaret.
Om du vill ha svar tidigare, så du kan ringa genetiska kliniken själv, det görde vi. Om vi skulle vänta till läkare ringen, skulle det dröja tills på måndag.
Jag är inte 100% sökert, men tror inte att dem gör fullständig kromosom-analys vid MKp. Tror det ska vara FVP för att göra det. Men som sagt är jag inte 100% på det.
Lycka till på onsdag!! Det ska gå bra!! Bara ta det lugnt dem närmaste dagarna efter provet.
Om du vill ha svar tidigare, så du kan ringa genetiska kliniken själv, det görde vi. Om vi skulle vänta till läkare ringen, skulle det dröja tills på måndag.
Jag är inte 100% sökert, men tror inte att dem gör fullständig kromosom-analys vid MKp. Tror det ska vara FVP för att göra det. Men som sagt är jag inte 100% på det.
Lycka till på onsdag!! Det ska gå bra!! Bara ta det lugnt dem närmaste dagarna efter provet.