• undrar

Är det vanligt att katter tycker om färsk basilika?

Hej!

Jag tycker det här är hur roligt som helst. Jag har upptäckt att min katt är mycket förtjust i färsk basilika.

Jag hoppas att det inte är farlig för honom och undrar om det är fler som har katter med denna förtjusning?

• Svar på tråden Är det vanligt att katter tycker om färsk basilika?
  • Dixie

Det låter ju lite annorlunda som kattföda!! Men katter är konstiga djur; jag hade en katt som tyckte om sockerkaka....

• Kassiopeja

Hihi! Kul! Min kisse har aldrig fått prova basilika... Men han älskar lussekatter.... Annars äter han mest "vanlig" mat...

• Glad i hågen

Det finns ju en krydda som heter "katt-mynta" som katter är helt tokiga i, äter den och rullar sig i den. Vissa kryddor kanske har nåt som tilltalar dom.

Själv harjag en hund som inte har tuggat på en enda sko men ääääälskar krukväxter och blommor. Och citron. Och kiwi. Och apelsin och banan!

• Ingurd

Katter är underbara, vi har två här hemma och den ena älskar broccoli, ibland lite tomat och majs och motötter brukar oxå slinka ner lite då och då. Har hafe en kattunge som älskade banan. Vad ska man säga, det finns orginella katter helt enkelt

• undrar

Hi hi vad roligt att läsa om andra egenheter. Jag upptäckte det genom att han helt enkelt stod med huvudet bland basilikabladen och mumsade och tuggande.

Majs är också en annan favorit.

Ja de är då för härliga

• Petra72

Våran kisse åt oxå sockerkaka precis som Dixies katt.
    Och morötter och räkor i stark vitlöksås. Sen var han oxå galen i choklad. Han fick en Polly en gång. Han tog hela i munnen och ni kan ju gissa att den fastnade i tänderna på honom. Efter det fick jag alltid dela upp den i små bitar för att han skulle äta dem. Han gillade även chokladöverdragna russin.
    Mysko, mysko

Svar på tråden Är det vanligt att katter tycker om färsk basilika?