• Viewsonic

Vattenlöslig mascara

Jag vill ha en mascara som främst separerar fransarna och är väldigt lätt att ta bort med vatten samt inte flagar förstås. Jag har tidigare använt en mascara från Max Factor (Stretch) som nästan gick bort helt bara med vatten, som inte finns kvar. Max Factor 2000 Calorie mascara ger för mycket volym (klet) och vet inte hur de senare modellerna från Max Factor är. Jag funderar på om det finns Max Factor-mascara som inte är så kletig. Jag har extremt långa ögonfransar så jag vill bara ha en mascara som färgar fransarna. Jag har testat Kanebo 38 grader, men gillar den inte. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-05 21:50
    Har testat Maybelline Great Lash, som är bra, men då måste jag använda borttagning trots att det inte varit den vattenfasta varianten.

• Svar på tråden Vattenlöslig mascara
  • 071001

Jag föredrar Max Factors Masterpiece Max.

• Viewsonic

Har du testat den vanliga Masterpiece också? Är den bra på att separera fransarna?

• 071001

Nej, inte provat den, enbart Max:en.

• Toddes mamma

Fiberwig!! Helt klart, lätt att ta bort enbart med vatten. Sitter bra och flagar inte.

• Alvöra

Mirenesse är den bästa jag nånsin provat! Den har visst fått pris som bästa make-up uppfinning eller nått åt det hållet.. Kostar dock en del men jag tycker den är värd det.
    Den fungerar som en vattenfast mascara men tvättas bort med vatten :) Jag har somnat med den på efter jag har varit ute och festat och vaknat upp utan att va svart under ögonen. Även cyklat i regnet och kommit in på jobb utan mascara under ögonen! Men otroligt lätt att tvätta av endå. 
    den är också helt fri från massa skadliga ämnen, så jag använder den nu när jag är gravid också.
    Jag älskar den!

Hittade en länk. finns dock billigare andra ställen! jag beställer min på ebay :)

eleven.se/mirenesse-secret-weapon-24hr-mascara-16176.html 

• pLeNa84

Smashbox har en mascara som heter full exposure... Den är grymt lätt att tvätta bort med endast vatten. Kostar ca 250kr..

• salta katten

Gillar inte Fiberwig, är inte så förtjust i Kanebos 38 grader  heller. Min favorit är Cliniques High Impact Curling Mascara (löser också upp i varmvatten)

Svar på tråden Vattenlöslig mascara