• Mirian82

Loppis - växelpengar

Jag ska stå o sälja på loppis snart, men jag är osäker på hur mycket pengar/växelpengar man ska ha med dig o i vilka mynt/sedlar???
    Tacksam för svar!!! 

• Svar på tråden Loppis - växelpengar
  • Familjen L

När jag sålde på loppis, hade jag runt 600:- i växel pengar. Från början var det 350:- men då fick jag en kund som kom med en 500lapp och kunden ville bara ha ett par stövlar för 20:-, så då gav svärmor lite mer pengar till växelkassan.

Ha mycket 10 och 5 i växelpengar. Lycka till på loppisen

Älskade barn. Emelinda 0712 och Birk 1102
  • jaghopparhögt

Sen tillhör det väl lite god sed att man som köpare har med sig kontanter i små valörer när man går på loppis.

• Familjen L
    jaghopparhögt skrev 2011-09-05 22:16:28 följande:
    Sen tillhör det väl lite god sed att man som köpare har med sig kontanter i små valörer när man går på loppis.
    haha jo, egentligen. Men inte denna kunden...okej med 100 lappar, men 500lapp, precis då försäljningen hade kommit igång. Great, eller inte. Tack att svärmor var med och  hade pengar på sig. Men som säljare på loppis får man dock ha dessa kunder i bakhuvudet, dom kan komma.
    Älskade barn. Emelinda 0712 och Birk 1102
  • jaghopparhögt
    Familjen L skrev 2011-09-05 22:22:01 följande:
    haha jo, egentligen. Men inte denna kunden...okej med 100 lappar, men 500lapp, precis då försäljningen hade kommit igång. Great, eller inte. Tack att svärmor var med och  hade pengar på sig. Men som säljare på loppis får man dock ha dessa kunder i bakhuvudet, dom kan komma.
    Jag hade nog sagt nej då om hon bara skulle köpa något för 20kr.
  • MrSmith

Kör taxi och har lärt mig att folk betalar med stora valörer för att få ett bättre pris. de hoppas att man inte ska ha växel.
    Startkassa för mig är.
    15 kr i enkronor
    35 kr i 5 kronor
    250 kr i tio dvs ett rör.
    300 kr i 20 lappar
    200 kr i 50 lappar
    400 kr i 100 lappar
    500 kr i 500 lappar

Lika med 1700 kr.
    Med den summa kan jag alltid växla alla valörer.

Starta alltid med en enkel jämn summa så blir det lätt att räkna dagskassan.

Nu är det ju kanske inte direkt fulla dryga kunder hos dig. Men se till att köpa på dig mycket mynt glöm inte 50 lappar de är ovärdeliga och spar mycket på växelkassan.

Be om mynt så fort de börjar sina bland mynt.

• Mirian82

Tack alla för era svar. {#emotions_dlg.flower}

Det gick bra på loppisen & vi ska snart stå & sälja igen...! Glad

Svar på tråden Loppis - växelpengar