• Längtarefterliten

pergotime och spolning?

fick reda på att ja ska göra en spolning av äggledarna denna månaden, och denna månaden är det meningen att ja ska ta pergotime (tar varannan) ska jag hoppa över pergotime då eller ska man ta det även man ska göra en spolning?

• Svar på tråden pergotime och spolning?
  • Newchans

jag fick inte äta pergo den månaden dom gjorde min spolning. bkev ändå gravid just den månaden... fick iofs ma sen. men det kan gå ändå.

• Hjärtefröjd
    Längtarefterliten skrev 2011-09-05 22:56:53 följande:
    fick reda på att ja ska göra en spolning av äggledarna denna månaden, och denna månaden är det meningen att ja ska ta pergotime (tar varannan) ska jag hoppa över pergotime då eller ska man ta det även man ska göra en spolning?
    Man spolar ju så tidigt i cykeln att man inte ska kunna påverka ÄL, så då förstår jag inte varför man ska avstå Pergo.

Varför skulle ni hoppa över den månaden Zimba?
  • Newchans

det sa dom inte... bara att jag va tvungen att vara ostimulerad. läkare kanske gör olika... de bästa är ju att fråga!

• Längtarefterliten

hmm ok, jag får väl fråga i mailet då, fick ett brev hem där dom skrev att ja ska skicka ett mail min första mensdag... så får väl fråga dom detta då... men dom ja har läst om har inte fått ta pergo... så det är bäst att fråga...

Vart bor ni som inte fått ta pergo?

• prinsessan84

Jag fick äta pero samma månad. Spolade idag, på dag 8. Tar sista pergotabletten imorgon.... Hoppas på resultat!

Svar på tråden pergotime och spolning?