Har du längre ringfinger än pekfinger? Påverkar sexuell läggning
Det kan ha betydelse för din sexuella läggning och annat eftersom förekomsten av olika hormoner påverkar längden på ringfingret samtidigt som det påverkar din sexuella läggning:
www.aftonbladet.se/nyheter/article13578977.ab
Mitt ringfinger är längre än mitt pekfinger, det skulle kunna betyda:
* Att jag har ett lugnare temperament (stämmer)
* Att jag skulle vara framgångsrik som börsmäklare (vet ej, men jag förvaltar mina PPM-fonder själv och det går bra! )
* Att jag ses som attraktiv av kvinnor (Absolut! )
* Att jag löper risk att bli alkoholist (vet inte, dricker inte alkohol, kanske lika bra då!)
* Att jag har lätt att bli duktig på ett instrument (Stämmer!)
* Att jag har lättare att utöva fysisk aktivitet och att bygga muskler. (Är inte intresserad av att träna, men har en bra grundfysik och har en naturlig hyfsad muskelstyrka)
* Att jag inte löper större risk att få eksem, allergier och feber (Stämmer! Är extremt frisk av mig)
* Om jag hade haft flera äldre bröder så skulle jag kunna vara homosexuell. (Nu har jag inte det, bara en äldre bror, och jag är hetero, möjligen med en anstrykning åt det bisexuella)
Specifikt för kvinnor är att om de har större skillnad mellan ring- och pekfinger så är chansen större att de är lesbiska (normalt har kvinnor rätt lika längd på dessa fingrar) och om ringfingret är längre är risken för bröstcancer högre.
På mig stämmer alltså de här olika forskningsrönen rätt bra. Hur är det med dig?