• Anonym (Ej forskare)

Har du längre ringfinger än pekfinger? Påverkar sexuell läggning

Det kan ha betydelse för din sexuella läggning och annat eftersom förekomsten av olika hormoner påverkar längden på ringfingret samtidigt som det påverkar din sexuella läggning:

www.aftonbladet.se/nyheter/article13578977.ab

Mitt ringfinger är längre än mitt pekfinger, det skulle kunna betyda:
    * Att jag har ett lugnare temperament (stämmer)
    * Att jag skulle vara framgångsrik som börsmäklare (vet ej, men jag förvaltar mina PPM-fonder själv och det går bra! )
    * Att jag ses som attraktiv av kvinnor (Absolut! )
    * Att jag löper risk att bli alkoholist (vet inte, dricker inte alkohol, kanske lika bra då!)
    * Att jag har lätt att bli duktig på ett instrument (Stämmer!)
    * Att jag har lättare att utöva fysisk aktivitet och att bygga muskler. (Är inte intresserad av att träna, men har en bra grundfysik och har en naturlig hyfsad muskelstyrka)
    * Att jag inte löper större risk att få eksem, allergier och feber (Stämmer! Är extremt frisk av mig)

* Om jag hade haft flera äldre bröder så skulle jag kunna vara homosexuell. (Nu har jag inte det, bara en äldre bror, och jag är hetero, möjligen med en anstrykning åt det bisexuella)

Specifikt för kvinnor är att om de har större skillnad mellan ring- och pekfinger så är chansen större att de är lesbiska (normalt har kvinnor rätt lika längd på dessa fingrar) och om ringfingret är längre är risken för bröstcancer högre.

På mig stämmer alltså de här olika forskningsrönen rätt bra. Hur är det med dig?

• Svar på tråden Har du längre ringfinger än pekfinger? Påverkar sexuell läggning
  • Empiiis
    * Att jag har ett lugnare temperament - Ja.. som en filbunke.
    * Att jag skulle vara framgångsrik som börsmäklare - Tror jag inte.
    * Att jag ses som attraktiv av kvinnor - Ingen aning
    * Att jag löper risk att bli alkoholist - RIsken finns alltid. Vi har en del alkoholister i släkten och jag antar att beroende är litye ärftligt? 
    * Att jag har lätt att bli duktig på ett instrument -Kanske, men är totalt ointresserad. 
    * Att jag har lättare att utöva fysisk aktivitet och att bygga muskler. Om jag la manken till. Just nu är jag tjock men jag har jättemycket muskler och anlag för god fysik.
    * Att jag inte löper större risk att få eksem, allergier och feber -Som vuxen har jag inga exem, allergier och sällan feber. Som barn hade jag mycket exem.
    * Om jag hade haft flera äldre bröder så skulle jag kunna vara homosexuell. Har inga bröder.

Specifikt för kvinnor är att om de har större skillnad mellan ring- och pekfinger så är chansen större att de är lesbiska (normalt har kvinnor rätt lika längd på dessa fingrar) och om ringfingret är längre är risken för bröstcancer högre. - Stämmer inte på mig.
  • Anonym

Det är tydligt att du inte är forskare. Då hade du nämligen känt till frenologi och vetat ungefär hur mycket vikt man ska lägga vid sånt här. Journalisterna på Aftonbladet är inte heller forskare, om man säger så.

Du ska få ett tips: Tro inte på NÅGOT du läser i Aftonbladet (eller Expressen, GP eller någon annan av de där... publikationerna). De skriver trams minst lika ofta som de skriver något som faktiskt är sant, utom när de direkt citerar med tillförlitliga nyhetskällar. En bättre variant av detta tips är att inte läsa den där jävla dyngan över huvud taget. Kvällspressen är banne mig ett hot mot folkbildningen.

PS: En Ding Ding Värld är inte heller en bra faktakälla.

• Anonym (Ej forskare)
    Anonym skrev 2011-09-06 07:41:39 följande:
    Det är tydligt att du inte är forskare. Då hade du nämligen känt till frenologi och vetat ungefär hur mycket vikt man ska lägga vid sånt här. Journalisterna på Aftonbladet är inte heller forskare, om man säger så.

Du ska få ett tips: Tro inte på NÅGOT du läser i Aftonbladet (eller Expressen, GP eller någon annan av de där... publikationerna). De skriver trams minst lika ofta som de skriver något som faktiskt är sant, utom när de direkt citerar med tillförlitliga nyhetskällar. En bättre variant av detta tips är att inte läsa den där jävla dyngan över huvud taget. Kvällspressen är banne mig ett hot mot folkbildningen.

PS: En Ding Ding Värld är inte heller en bra faktakälla.
    Vaknat på fel sida? Du har ett hetsigt temperament, vilket kan innebära att du har ett kortare ringfinger!
  • SilverLadyG
    Vilken kul tråd Skrattande Oavsett det stämmer eller inte så är såna saker kulSkrattande

Mitt ringfinger är lite längre än mitt pekfinger
    , det skulle kunna betyda:
    * Att jag har ett lugnare temperament - Absolut inte, hugger direkt om jag inte gillar något .
    * Att jag skulle vara framgångsrik som börsmäklare - Inte så intressant, så nej.
    * Att jag löper risk att bli alkoholist - RIsken finns alltid. Vi har en del alkoholister i släkten men risken att bli en alkoholist gäller alla oavsett ärftlighet eller inte.
    * Att jag har lätt att bli duktig på ett instrument -Nej, är inte alls musikalisk och är totalt ointresserad. 
    * Att jag har lättare att utöva fysisk aktivitet och att bygga muskler. Vet inte har aldrig gillat att träna, bara promenera, lätt för det har jag inte. Kvinnor är vår släkt är har alltid 5 kg extra Skrattande
    * Att jag inte löper större risk att få eksem, allergier och feber - Eksem har jag haft p.g.a. allergi mot mjölk, feber får jag inte så lätt.
    * Om jag hade haft flera äldre bröder så skulle jag kunna vara homosexuell. Har en bror som är yngre och är varken bi eller homo.

Specifikt för kvinnor är att om de har större skillnad mellan ring- och pekfinger så är chansen större att de är lesbiska (normalt har kvinnor rätt lika längd på dessa fingrar) och om ringfingret är längre är risken för bröstcancer högre. - Lesbisk är jag inte och hoppas att bröstcancer får jag aldrig.
  • Anonym (Anna)

Jag har längre ringfinger men inget av det du skriver stämmer......
    Men det finns ju alltid undantag :)

• Anonym (Ej forskare)
    SilverLadyG skrev 2011-09-06 08:06:13 följande:
    Vilken kul tråd Skrattande Oavsett det stämmer eller inte så är såna saker kulSkrattande

Mitt ringfinger är lite längre än mitt pekfinger, det skulle kunna betyda:
    * Att jag har ett lugnare temperament - Absolut inte, hugger direkt om jag inte gillar något .
    * Att jag skulle vara framgångsrik som börsmäklare - Inte så intressant, så nej.
    * Att jag löper risk att bli alkoholist - RIsken finns alltid. Vi har en del alkoholister i släkten men risken att bli en alkoholist gäller alla oavsett ärftlighet eller inte.
    * Att jag har lätt att bli duktig på ett instrument -Nej, är inte alls musikalisk och är totalt ointresserad. 
    * Att jag har lättare att utöva fysisk aktivitet och att bygga muskler. Vet inte har aldrig gillat att träna, bara promenera, lätt för det har jag inte. Kvinnor är vår släkt är har alltid 5 kg extra Skrattande
    * Att jag inte löper större risk att få eksem, allergier och feber - Eksem har jag haft p.g.a. allergi mot mjölk, feber får jag inte så lätt.
    * Om jag hade haft flera äldre bröder så skulle jag kunna vara homosexuell. Har en bror som är yngre och är varken bi eller homo.

Specifikt för kvinnor är att om de har större skillnad mellan ring- och pekfinger så är chansen större att de är lesbiska (normalt har kvinnor rätt lika längd på dessa fingrar) och om ringfingret är längre är risken för bröstcancer högre. - Lesbisk är jag inte och hoppas att bröstcancer får jag aldrig.
    Du stämmer in så dåligt på undersökningen så vi tar inte med dina data! Cool
  • Anonym (Ej forskare)
    Anonym (Anna) skrev 2011-09-06 08:08:18 följande:
    Jag har längre ringfinger men inget av det du skriver stämmer......
    Men det finns ju alltid undantag :)
    Du får inte heller vara med! Tomte
  • linjes
    * Att jag har ett lugnare temperament - Nää
    * Att jag skulle vara framgångsrik som börsmäklare - Fy
    * Att jag löper risk att bli alkoholist - Dricker inte öht
    * Att jag har lätt att bli duktig på ett instrument -Nä
    * Att jag har lättare att utöva fysisk aktivitet och att bygga muskler. Haha
    * Att jag inte löper större risk att få eksem, allergier och feber -Visar sig
    * Om jag hade haft flera äldre bröder så skulle jag kunna vara homosexuell. Ok

Specifikt för kvinnor är att om de har större skillnad mellan ring- och pekfinger så är chansen större att de är lesbiska (normalt har kvinnor rätt lika längd på dessa fingrar) och om ringfingret är längre är risken för bröstcancer högre. - Bisexuell..
  • SilverLadyG
    Anonym (Ej forskare) skrev 2011-09-06 08:08:30 följande:
    Du stämmer in så dåligt på undersökningen så vi tar inte med dina data! Cool
    Skrattande
  • Izzziz

Ringfingret längre.

*Dock inget lugnt temperament.
    *Är urusel med allt som har med ekonomi att göra.
    * att jag ses som attraktiv av kvinnor?? Ingen aning?
    * Alkoholism? Nä dricker sällan.
    * fysisk aktivitet och muskler?tränat kampsport i 9 år så troligen.
    * Har inga allergier, eksem och får sällan feber.
    * En äldre bror men jag är bi och inte flata.

Svar på tråden Har du längre ringfinger än pekfinger? Påverkar sexuell läggning