• metallic

91cm lång, storlek 92 eller 98 på Reima overall??

Min dotter är nu 91 cm lång och 2,5år  och jag undrar om jag ska beställa reima overallen i st 92 eller 98?? Har ej möjlighet att prova storleken då Reima ej säljs i någon butik nära mig. Tänker att det är ju ett tag kvar innan den ska börja användas så hon hinner ju växa lite till samtidigt så är väl reiman ganska stor i storleken va??

Har tittat mest på halvballong  modellen, tycker ni den är bra eller skulle ni rekommendera någon annan??

Och så vill jag passa på att fråga om nån sida som man kan köpa sköna ullstrumpor, både tunna och lite tjockare som inte sticks och kliar =)

• Svar på tråden 91cm lång, storlek 92 eller 98 på Reima overall??
  • Mary Jo

Nu blev det inte en reima i slutändan till dottern men vi var och provade en. Hon är 1,5 år och 83 cm lång och fick ta 92. Så nog måste du minst ta 98 till din dotter

Angående ullstrumpor så har pop underbara sockar som alltid håller varmt! 

• syntharen

Jag hade tagit stl 98, bättre lite för stor än lite för liten. Hon kanske kommer in i en växspurt om några månader så då blir ju 92 för liten till vintern.

• Vickan I

Vår kille är 93 cm och behövde en 98. 92 gick bra när han stod, men blev för kort över ryggen när han satt så den stramade.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • metallic

jo jag tänkte först att 98 blir bra, sen var det nån som sa att reima var SÅ stora i storlek att man måste gå ner en storlek.
    Men då gör jag som jag tänkte först och tar en 98.

• Anne69

Ta storlek 92, det räcker bra! Och ta ballongmodell eller halvballongmodell, det är perfekt när man är så liten. Jag tror ni kommer bli supernöjda!

• ako75

Vår son var 88 cm när han tog sin Reima 92:a i bruk förra senhösten, i början av nov. Den räckte vintern igenom utan problem, men i och med att ert barn är längre och att det är ett par månader kvar till användningsstart så hade jag tagit 98 om jag var du! Jag hade nog kört på "helballong" eller småbansmodell i dittställe - de är så smidiga med lång dragkedja, och personligen tyckte jag de fanns i finare färger än halvballongen, men det tycker man ju så klart olika om. Jag hade tänkt ballongmodell till vår kille som blir tre i oktober, men inser att 98, som är sista storleken på småbarnsmodellen, nog kan bli i minsta laget eftersom han är 97 cm redan nu.

• daimstrut

Jag ska ha en 92a till min tjej på 2,5 år som är 90 lång nu, tror det räcker helt klart. Hon har 98 på andra kläder. Men då har jag iofs en overall i 98 på lager ifall det blir kris på vårkanten. Men ifjol hade hon 86 på sin overall (från Pop) såg inte så stor ut när hon började ha den, men den räckte hela vintern utan problem.

• metallic

Tack så mycket för alla svar!!!
    Velar fortfarande lite om jag ska ta helballong eller halvballong?!
     Har även sett att på vissa så står det att det är värmedyna i baken och på vissa står det att dom är extra vadderade i baken...är det samma bara att olika sidor väljer att kalla det olika??

• ako75

Dynan o extra vadderingen är samma sak :)! Och jag röstar ju på helballong som du vet ;).

Jag har beställt en Reimaoverall till sonen i dag, btw. Jag ringde WilmaMorris o diskuterade storlek eftersom jag var osäker, och de rådde mig till 104. Sedan hittade jag en fin i den storleken (Ebenholz+ i blå o kixigrön) på deras outlet så den blev lite billigare än normalt i a f.

• daimstrut

Helballong är väldigt bra tycker jag, men om du tar den större kan ju halvballong vara bra som kan snöras upp i midjan i början.

• ako75

Halvballongmodellen kan inte snöras upp i midjan, det var därför jag inte valde den (jaa, jag är just nu extremt uppdaterad på Reimamodeller efter att ha jämfört o donat igår och sedan köpt). Vår overall kom i dag- inte ens 24h efter beställning. Tror det blev riktigt bra Skrattande.

• Anne69

Apropå storleken.....min 3åring är 96,5 cm lång (mätt idag på BVC). Hon fick prova Reima i 98 och den är jättestor på henne. Hon kommer troligtvis få inleda vintern i sin gamla 92:a.

• TvåTrollungar

Vi hade 92 förra året till vår dotter som då blev 2 i jan. tycker absolut INTE reima är stora i stl men de är breda, ärm och ben längd är inte stora, så vill man att barnet skall kunna sitta tex i en gunga utan att byxbenet åker upp eller sträcka upp händerna utan att det glepar i handlederna så skulle jag ta den större storleken. Min dotter idag är 95 lång och jag har provat den på henne för en vecka sedan och ja då hon stor stilla sitter den bra eller till och med ser stor ut men drar man upp skrevet i stjärten och in armhålorna i armhålorna så är det för kort. skulle jag valt reima i år hade jag nog tagit 104 till min dotter faktisk om inte ärm och benlängd ökar väldigt mkt mellan 92 och 98.

men min tjej är lång och smal med långa lämmar.

• cocos87

Jag köpte en reima till min dotter som är 86 cm, tog strl 92 och den är ganska stor på henne, men inte överdrivet så hon inte kan ha den. Jag hade tagit strl 98 om jag vore du

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Jahajaj

Får man ställa en dum fråga? Hur vet man om overallen är i ballongmodell eller ej då det inte står i beskrivningen?

• Dr Mupp

Våran son är 76 cm och reima baloongmodellen i strl 74 är löjligt stor på honom.

Tänk på att ballongmodellen är större i storlek än vad resårmodellen är. 104 ballongmodell och 110 resårmodell skiljer det tre cm på längden . 

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • metallic

tänkte bara berätta att jag kommer beställa str 92. Har provat en 98 på henne och hon fullkomligt drunknade i den. skulle jag ta den skulle hon inte kunna leka eller knappt gå.

jag vill tacka alla som tagit sig tid och gett sina synpunkter!

Svar på tråden 91cm lång, storlek 92 eller 98 på Reima overall??