• Anonym (Mamma)

Kan man bli vräkt pga av skrikiga barn?

Vi har precis flyttat till en ny lägenhet jag min sambo, min son och min bonusson. 
    Den här lägenheten är i ett lugnare och bättre område och det är någorlunda lyhört.
    Det är så att min son är "rätt svår" och får otroliga vansinnes utbrott vilket resulterar i att han skriker väldigt mycket. Jag har träffat en familjepedagog som försöker hjälpa oss i samband med skolan men pga olika saker har det blivit lite hinder på vägen, hon vet heller inte riktigt vad vi ska göra åt problematiken här hemma eftersom det är mer än bara utbrott. iaf folk bryr sig mer om väsen i det här huset och garanterat att dom hör honom klart och tydligt för han skriker HÖGT och länge! På morgonen idag började grannarna banka i väggen och jag blir mer stressad då man inte kan få honom att sluta, men kan vi bli vräkta eftersom detta är något som händer nästan varje dag?

• Svar på tråden Kan man bli vräkt pga av skrikiga barn?
  • Anonym

Jag skulle inte vara glad över mina nya grannar kan jag säga......

Du kan förmodligen inte bli vräkt. Men av hänsyn till dina grannar så kanske ni borde leta efter ett nytt boende. Alt. se till att göra något åt att din son får sina utbrott.

• Anonym (Mamma)

Som sagt var, vi har en kontakt som försöker hjälpa oss. Och man kan inte flytta konstant, vi har bott här i två veckor

• såffan

jag är rätt säker på att man inte kan vräka någon pga av skrikiga barn, men det innebär inte att folk inte kan hitta på andra orsaker till att ni blir vräkta. Sen står ord mot ord man har inte alltid något att säga till om...

• fjonkan

Nej vräkt för skrikande barn kan du nog knappast bli i ett flerfamiljshus. Där tar man i så fall hänsyn till att det är barn som skriker till skillnad om det är vuxna som inte sköter sig. Gå med i hyresgästföreningen så får du bra hjälp om det skulle uppstå ngn situation med hyresvärd eller grannar.

• Anonym (Mamma)

Ja jag tror faktiskt jag får göra det ifall att :/
    De bor inga fler barn i de här husen men hoppas på förstående grannar kan man ju alltid göra! 

• Anonym

Hur gammalt är barnet? Jag tycker att man får tåla skrik från bebisar, men större barn som förstår vad man säger borde man kunna få att skärpa sig.

• Anonym (y)

Har lite samma problem... bor med min 2,5år i ett hus med många tanter. Min 2-åring är rätt högljudd och jag försöker hela tiden påminna honom att vara tystare men det lyckas ju inte alltid så bra. leker högljutt också och många saker dunsar i golvet. Men vad ska man göra??

Huset är väldigt lyhört och jag hör hur tanterna skäller och beklagar sig i sina telefoner. De säger inget till mig men ser så sura ut. Jag vantrivs verkligen men vet inte hur man ska orka flytta igen, och hur man ska få tag på en annan lika billig lägenhet. Inte roligt att känna sig så oönskad...

• Anonym

Nej, du kan inte bli vräkt.
    Det är jättesvårt att vräka folk, t.o.m. om de missköter hyran. Ännu svårare är det att vräka barnfamiljer.

Däremot måste ni verkligen göra allt ni kan för att ordna problemet. Allas livskvalitet förstörs ju av det här. Dina grannar och bonussonen ska inte behöva ha det så, dag ut och dag in.

Är du säker på att en lägenhet i flerfamiljshus verkligen är rätt för er?

• Anonym (Mamma)
    Anonym skrev 2011-09-06 12:25:22 följande:
    Hur gammalt är barnet? Jag tycker att man får tåla skrik från bebisar, men större barn som förstår vad man säger borde man kunna få att skärpa sig.
    Min son fyller 6 år, vi försöker så gott vi kan men ja, när han blir arg så är det svårt att avbryta och det är svårt att undvika att han blir arg
    Anonym (y) skrev 2011-09-06 12:50:14 följande:
    Har lite samma problem... bor med min 2,5år i ett hus med många tanter. Min 2-åring är rätt högljudd och jag försöker hela tiden påminna honom att vara tystare men det lyckas ju inte alltid så bra. leker högljutt också och många saker dunsar i golvet. Men vad ska man göra??

Huset är väldigt lyhört och jag hör hur tanterna skäller och beklagar sig i sina telefoner. De säger inget till mig men ser så sura ut. Jag vantrivs verkligen men vet inte hur man ska orka flytta igen, och hur man ska få tag på en annan lika billig lägenhet. Inte roligt att känna sig så oönskad...
    Ja jag förstår dej. barn är barn och man kan inte kedja fast dom med tejp över munnen heller. Sen om det är så lyhört att du hör när dom pratar i telefon så blir situationen ännu jobbigare. Jag tror man som förälder helt enkelt måste försöka va lugn inför att barn är som barn är och ändå försöka vara trevlig som sina grannar så kanske dom tycker om en lite mer :P
    Anonym skrev 2011-09-06 13:00:34 följande:
    Nej, du kan inte bli vräkt.
    Det är jättesvårt att vräka folk, t.o.m. om de missköter hyran. Ännu svårare är det att vräka barnfamiljer.

Däremot måste ni verkligen göra allt ni kan för att ordna problemet. Allas livskvalitet förstörs ju av det här. Dina grannar och bonussonen ska inte behöva ha det så, dag ut och dag in.

Är du säker på att en lägenhet i flerfamiljshus verkligen är rätt för er?
    Vad har vi för annat val?

Ja vi försöker allt vi kan men är väldigt svårt när hjälpen blivit försenad och familjecentralen står halvt lamslagen i väntan på skolan
    Bonus är hemma varann helg och då försöker vi avskärma dom när sonen blir arg
  • Anonym (Linda)

Vräkt pga att barn "låter som barn gör" kan man inte bli, men om det är något "exceptionellt" så kanske? Bra att ni har en kontakt och får hjälp. Det kommer hjälpa både er och era grannar

Svar på tråden Kan man bli vräkt pga av skrikiga barn?