Någon som 'prov-separerat'?
Jag och min man har kört fast.
Efter två år av gräl och hårda ord är det så infekterat mellan oss så varje ord i lite fel tonfall riskerar att sätta igång ett skrikbråk som pågår hela kvällen, och även om vi är bra på att tala ut, så leder det ingenstans utan snart står vi där och skriker igen.
Vi har även det 'typiska' problemet att han vill ha sex oftare än jag, vilket gör att jag känner mig pressad och låser mig, så vill jag inte alls vilket gör att vi bråkar om det också.
Hade vi inte haft en dotter så hade vi förmodligen separerat för längesen, men för hennes skulle blir det ju att man kämpar hårdare, och vi kan fortfarande ha våra ljusa stunder emellanåt.
Så jag tänker såhär:
På grund av att vi bodde i olika länder när vi blev ihop, så dejtade vi aldrig normalt från början, utan vi antingen bodde ihop, eller så var vi isär i ett par månader, sen flyttade vi ihop direkt när vi befann oss i samma land.
En ide jag har funderat på är alltså om det skulle kanske vara värt ett försök att fortsätta vara gifta, men att separera ett tag?
På så sätt kanske vi kan få en nystart, bygga upp våra egna liv lite, jag kan få slippa känna pressen några dagar i veckan och komma bort från den där känslan, samt att vi kanske kan börja sakna varandra och uppskatta varandra på ett sätt som vi verkar ha glömt bort, och ha vår dotter några dagar i taget.
Så jag undrar om någon har provat detta, och jag är intresserad av att höra alla berättelser, både med lyckliga och olyckliga slut.
Tack på förhand!