• Flätad

Gymnastikdräkt....?

Dottern ska nu börja ha gymnastik på förskolan där de ska byta om och så. Dottern vill så gärna ha en gympadräkt, gärna med volanger.... Kikat på nätet på Lindex, H%m, Kappahl men hittar inget... Någon som vet var jag kan hitta detta i storlek ca 116....?

• Svar på tråden Gymnastikdräkt....?
  • strojes

Alla de butiker du räknat upp brukar ha. Har du kikat i butikerna (inte bara på nätet)? Sportaffärer kan ju ha också.

• Shandi
    Flätad skrev 2011-09-06 15:58:55 följande:
    Dottern ska nu börja ha gymnastik på förskolan där de ska byta om och så. Dottern vill så gärna ha en gympadräkt, gärna med volanger.... Kikat på nätet på Lindex, H%m, Kappahl men hittar inget... Någon som vet var jag kan hitta detta i storlek ca 116....?
    www.dancegymshop.com/productList.aspx

är det något som liknar dessa? :) Dom var ju dock lite tråkiga....
  • strojes

Om du kan tänka dig begagnat brukar det finnas på tradera rätt ofta.

• Shasti

Finns på Kappahl men inte på nätet. Finns på H&M även med Hello Kitty. På dans- och gymshopen ovan finns fler modeller i butiken men de är bra mycket dyrare än H&M osv.

• Anne69

Om hon ska gå på "riktig" gymnastik så kan man oftast köpa gymnastikdräkt av gymnastikskolan. Och då är det utan rysch-pysch-kjol som gäller. Vi har köpt en enkel lila gymnastikdräkt på HM för 99 kr, den motsvarar de krav en gymnastikskola har. De med tyllkjol gör det inte...... Kjol har man om man dansar balett.

• Flätad

Tack för era svar! Bestämde mig för att åka och kolla i butikerna och där fanns ju Hon föll för en mörkrosa med "kjol" på Kappahl. Liknar ju mer en balettklänning men hon älskar sådant just nu
    Jag är dock tacksam över att hon bestämde sig för den och inte den vita "Hello Kitty - dräkten" med en en massa "volanger" som stod ut på alla håll (Jag har varit trött på Hello Kitty ett tag ska jag erkänna och idag sa dottern äntligen att hon inte tyckte lika mycket om Hello Kitty längre

• Shasti
    Flätad skrev 2011-09-06 21:46:43 följande:
    Tack för era svar! Bestämde mig för att åka och kolla i butikerna och där fanns ju Hon föll för en mörkrosa med "kjol" på Kappahl. Liknar ju mer en balettklänning men hon älskar sådant just nu
    Jag är dock tacksam över att hon bestämde sig för den och inte den vita "Hello Kitty - dräkten" med en en massa "volanger" som stod ut på alla håll (Jag har varit trött på Hello Kitty ett tag ska jag erkänna och idag sa dottern äntligen att hon inte tyckte lika mycket om Hello Kitty längre

Ja Kappahl är kanon. Min 3-åring beställde en svart dansdräkt till sin nya rytmikklass, älskar svart av nån outgrundlig anledning, är ju inte så vanligt i den åldern. Men tom. det fanns på Kappahl för en billig penning, med volangkjol, påsydda små rosor och allt
  • Indianica

När jag var liten hade alla tjejer sådana där gympadräkter i skolan, å vad jag älskade min! Det går säkert bra för din dotter att ha gympa i den, men i min dotters klass har det varit helt andra kläder som gäller nuförtiden, tajta byxor och en stretchig topp. Det är bara på baletten hon haft en sådan där volangdräkt.

Svar på tråden Gymnastikdräkt....?