• vildvatten

Babyskydd! funkar britax baby safe plus med bältad bas i volvo v50?

funkar britax baby safe plus med bältad bas i en volvo v50?

• Svar på tråden Babyskydd! funkar britax baby safe plus med bältad bas i volvo v50?
  • Catox9

Har en Babysafe plus (SHR, tror jag den heter) men med Isofix-bas som jag har använt i min V50.
    Det borde väl inte vara någon större skillnad, eller?!
    Är den bältade basen större eller menar du att bältena inte räcker?
    Jag skippade basen efter första gångerna för jag tyckte lillskrutten hängde för mycket framåtlutad. Använde sen bara bältet..

Åk och prova hos en återförsäljare, då kan du se. Dock inte hur lutningen är om du inte har ett barn i "rätt" storlek med dig :)     

Lycka till! 

• vildvatten

hej! 

tack så mkt för att du svarade! =) Vi har en bil där man kan stänga av airbagen med nyckel men är orolig att bältena inte räcker till. vad tror du? tror inte den bältade basen är större än isofix basen. Synd det där med lutningen , hoppas det inte blir så för oss.

• Catox9

Bältena kan vara kruxet :/ hur funkar basen då?! Bältar man både den å stolen eller bara basen? Vi bältade bara stolen på slutet å det gick med nöd och näppe..
    Men åk och prova hos en återförsäljare :)
    Fast jag kan eg inte rekommendera den till den bilen, sätena i bak har för mycket bekvämlighet för en person att sitta i förklarade en säljare för mig och då blir lutningen på bilstolen lite knas :P

Bilen i sig är som sagt toppen å stolen är bra och säker oxå! Men prova!

• Novia

Tror inte att det är några problem om du ska använda den bältade basen, det krävs inte så långa bälten för att basen ska sitta på plats, däremot vet jag att det kan vara svårt att använda babyskyddet UTAN bas (altså bara med bältet) i just volvo som brukar ha rätt korta bälten...

Men åk till en butik och be om att få testa!

• Novia

Har förövrigt samma erfarenhet av lutningen, tyvärr ska man inte luta den mer när man har den i bälte heller, då sjunker  säkerheten. Britaz baby safe plus är tyvärr lite för framåtlutad för bebisen beroende på säte, kupade säten är ingen hit.

I övrigt håller jag med ovanstående, en jättebra stol på alla andra sätt!

• Catox9

Men att använda bara stolen var som sagt bättre!
    Det är basen som ställer till det mest med lutningen.
    Känner ni ingen liten bebis som ni kan åka och prova med i en affär, de brukar vara väldigt duktiga och tillmötesgående :) (affären alltså ;) )

• vildvatten

åhh tack alla för svar! jättebra länk, nu får det nog bli en sån iaf när det finns lutningsadapter, ska ju ändå vara den säkraste stolen på marknaden. =)

Svar på tråden Babyskydd! funkar britax baby safe plus med bältad bas i volvo v50?