• twix

Vinteroverall, är didrikson bra??

Nu letar jag vinteroverall. Har sett Didriksons men jag undrar om dom är bra??? De tål jul bara 2000 vattenpelare. Någon som haft en Didrikson vinteroverall till sitt barn??? Var ni nöjda med den?

Har någon tips på en annan bra vinteroverall annars??'

♥ ♥ (¯`°?.¸♥ Två prinsar ♥¸.?°´¯) ♥ ♥
  • Svar på tråden Vinteroverall, är didrikson bra??
  • Linmin

Har inte ägt nån Didrikssonoverall till barnen, men har hört att många klagat på att den inte andas så bra, samt går blixtlåsen på den lätt sönder. Hade en vinterjacka till sonen från Didriksson, jag tyckte inte att den andades bra. Samt är det bara 2000 vattenpelare på en overall så är det ännu mindre vattenpelare när du tvättat den en gång, alltså inte vattentät med andra ord. Jag kan bara varmt rekommendera molo, som är både smidig, funktionell och snygg. 8000 vattenpelare. Det är en superoverall och ha ett bra andrahandsvärde. Jag fick 800 för sonens overall sen fjol...=) och det är ju bra.. 
    Hummeloverallerna har jag hört mycket possitivt om också som dessutom har inbyggd rånarluva. 

• WimZy

Vi är 100% nöjda och använder bara Didrikson.

• mammaNena

kan bara säga positiva saker om dotterns didriksson! Hon hade den 2 vintrar, då jag köpte lite stor storlek första åreet, så det va precis så hon kunde ha den året därpå oxå. (Dom är ju stora i storleken om du inte visste.) Hon va blöt 1 gång igenom, om det inte tom va så att det kom underifrån, då förskolepersonalen inte brydde sig om att hjälpa barnen att dra ner overallerna över stövlarna. Men då hade hon typ badat i en vattenpöl!
    Ingenting som har gått sönder, och den ser fortfarande inte speciellt använd ut. så jag tänkte att jag kanske får någon krona tillbaka på den nu när jag ska sälja den!

johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Linnie74

Kaxs overoller ska vara bra.. har haft didriksson till sonen i overall..å var super nöjd med den.han frös el va blöt aldrig i den jag hade iaf..=) Kaxs fick han förra året i present å den e super den med.=) Enligt Viföräldrar testet är reima reimatec rakka den bästa overallen för iår.. förutom priset 1800 kr.  Kapp Ahl Kaxs kommer som trea på testet å kostar som ny 699 kr. Didriksson kom som nr 6 .

• Vickan I

Köp inte de billigaste Didriksson bara, för de andas inte alls (har inte den funktionen). Didriksson finns ju i flera olika prisklasser.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Fia och Odin

super nöjd med didriksson

• twix
    Vickan I skrev 2011-09-06 20:15:10 följande:
    Köp inte de billigaste Didriksson bara, för de andas inte alls (har inte den funktionen). Didriksson finns ju i flera olika prisklasser.

Jag såg en overall för 1000 kr tror den heter Kilimanjaro. Är det en av dom billigare hos Didrikson?

• twix
    Linmin skrev 2011-09-06 20:06:47 följande:
    Har inte ägt nån Didrikssonoverall till barnen, men har hört att många klagat på att den inte andas så bra, samt går blixtlåsen på den lätt sönder. Hade en vinterjacka till sonen från Didriksson, jag tyckte inte att den andades bra. Samt är det bara 2000 vattenpelare på en overall så är det ännu mindre vattenpelare när du tvättat den en gång, alltså inte vattentät med andra ord. Jag kan bara varmt rekommendera molo, som är både smidig, funktionell och snygg. 8000 vattenpelare. Det är en superoverall och ha ett bra andrahandsvärde. Jag fick 800 för sonens overall sen fjol...=) och det är ju bra.. 
    Hummeloverallerna har jag hört mycket possitivt om också som dessutom har inbyggd rånarluva. 
    Jag har har hört blandat om Didrikson, men jag känner mig osäker på att det bara är 2000 vattenpelare. Vi bor i södra Sverige och där är det ju mer regniga vintrar (om man bortser från dom två sista som varit kalla med mycket snö)

Tack fö tipset om Molo overaller mm. Skall kika på dom =)
  • twix
    WimZy skrev 2011-09-06 20:10:03 följande:
    Vi är 100% nöjda och använder bara Didrikson.
  • mammaNena
    twix skrev 2011-09-06 21:52:10 följande:
    Jag har har hört blandat om Didrikson, men jag känner mig osäker på att det bara är 2000 vattenpelare. Vi bor i södra Sverige och där är det ju mer regniga vintrar (om man bortser från dom två sista som varit kalla med mycket snö)

Tack fö tipset om Molo overaller mm. Skall kika på dom =)
    vi bor oxå i södra sverige och som sagt 1 gång va hon blöt igenom, efter att ha badat i en vattenpöl!
    johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • FruSabbi

Jag har haft Didriksson till min dotter och jag var extremt nöjd! Vi bor i Skåne o har blött väder med mycket fukt och hon blev aldrig blöt innanför overallen. Vi åkte också upp till Dalarna och overallen fungerade perfekt även där. Som någon skrev så är storlekarna stora så dom går och använda 2 vintrar utan problem, och tyget är väldigt tåligt och blir knappt slitet trots en hel del lek o bus i snön!

• Nelia82

Vi har alltid haft Didriksons och varit nöjd varje vinter. Förra året köpte vi en Didriksons Tignes (vann bäst i test på Vi Föräldrar 2010) och den kommer kunna användas i år också då vi köpte stort. Eftersom den har resår i midjan så sitter den rätt bra även om den är lite för stor. Min son har alltid varit torr och lagom varm efter han varit ute. Oavsett nollgradigt blask eller -20 grader. (Bor i Göteborg.)

• Triple Trouble

Har bara haft jacka byxa, men han blev svettig i den. Andades inte ett smack. Dålig vattenpelare. Kanske overallen har bättre än 2000.

• ploten

Vi köpte Didriksons overall förra året, eftersom den då fick bäst i test i Vi föräldrar och ändå var relativt billig (typ 900-1000 kr). Efter tre dagar gick hällorna under fötterna sönder. Efter någon månad var fodertyget på insidan av bensluten helt söndertrasat och stoppningen började titta ut. Tyget klarade uppenbarligen inte kontakt med kardborreband - som ju finns på typ alla vinterstövlar... Reflexbanden på båda benen slets loss efterhand som overallen användes. Resårbandet i midjan lostnade från sitt fäste. Framåt februari-mars var tyget på knäna och över rumpan så slitet att det såg ut att börja brista. Vid det laget hade jag fått nog och gick och reklamerade overallen och fick alla pengarna tillbaka. Gillade modellen och färgen, och overallen höll sonen torr hela vintern (förutom att det ibland kröp upp fukt nerifrån vid bensluten), men efter denna upplevelse kommer vi inte att köpa Didriksons något mer.

• UngMorsa

Dottern hade en från Didrikson förra året. Vi var jätte nöjda! Men samtidigt så kan jag inte påstå att vi inte har varit nöjda med t.ex HM`s overaller eller Abekos.

• Triple Trouble

Vi fick ha galonisar över sonens skidbyxor när det var blött, dvs så som det alltid är i Sthlm, för de läckte. Måste ha fått något måndagsex??!!

Svar på tråden Vinteroverall, är didrikson bra??