• Copyjulia

    När plussade ni med blastocyst? Vilket test?

    Jag är på ruvardag fem med en blastocyst. Testade i dag men inte en tillstymmelse till extra streck. Testade med test från Testlagret och de testerna ska ju vara extremt känsliga. Dessutom fäster ju blastocysten för det mesta det första dygnet efter insättning. Alltså borde det vara kört nu, eller?

    När har ni plussat med blastocyst och vilket test använde ni?  

  • Svar på tråden När plussade ni med blastocyst? Vilket test?
  • we wish for a baby

    Som tidigast har jag plusat på dag 8 med blastocyst, då de nu senast gjorde assisted hatching på det så plusade jag med det digitala på dag7 hade inte tagit någon äggmognads spruta då det var frysta embryon som sattes tillbaka i en vanlig cykel utan hormoner.

    Jag fick i måndags tillbaka ett ny blastocyst med assisted hatching som jag nu ruvar på. Det var ett färskförsök från vår tredje ivf.

    Det är absolut inte försent för att plusa än, håll hoppet uppe än hur svårt det är. Vissa är låghormonare och då tar det längre tid innan man får ett plus på stickan. Medans ändras hcg stiger mycket snabbare.

    Är detta er första insättning? Har du nå symtomer då?


  • Copyjulia
    we wish for a baby skrev 2011-09-07 12:16:03 följande:
    Som tidigast har jag plusat på dag 8 med blastocyst, då de nu senast gjorde assisted hatching på det så plusade jag med det digitala på dag7 hade inte tagit någon äggmognads spruta då det var frysta embryon som sattes tillbaka i en vanlig cykel utan hormoner.

    Jag fick i måndags tillbaka ett ny blastocyst med assisted hatching som jag nu ruvar på. Det var ett färskförsök från vår tredje ivf.

    Det är absolut inte försent för att plusa än, håll hoppet uppe än hur svårt det är. Vissa är låghormonare och då tar det längre tid innan man får ett plus på stickan. Medans ändras hcg stiger mycket snabbare.

    Är detta er första insättning? Har du nå symtomer då?
    Vilket test/tester använde du?  Jag testar med testlagrets som ska kunna ge besked upp till 7 dagar innan förväntad mens. I morse (dag 6) tyckte jag att jag anade skuggan av ett streck, men det var så otroligt svagt att det nog mest var önsketänkande tyvärr. Kan vara ägglossningssprutan som fortfarande spökar också, vid mitt senaste försök satt den i i hela 13 dagar. 

    Intressant att höra att du fick assisted hatching på en blastocyst. Jag frågade om det men min läkare sa att det var onödigt eftersom det var en blastocyst och den därmed redan tagit sig ur skalet själv. Trodde hon menade att det gällde blastocyster i allmänhet men det hon menade kanske var att just min hade tagit sig ur då. 

    Det här är fjärde försöket ( FET) har gjort två ET och en FET förut. 

    Inga symtom alls.
  • we wish for a baby

    Jag testar oxå med testlagrets har ett gäng som ligger och väntar på mig här hemma, då ovissheten blir för stor.

    Jag ruvar nu för sjätte gånge, de tidigare gångerna så har jag fått minus på testdag och plusat tre, som alla slutat med missfall.
    Det är andra gången de gör aha för oss och båda gånger på blasto det har gjort det utan att vi behövt  fråga. Jag plusade sjukt tidigt då, fick skuggor redan på dag fyra (testlagret) och dag sju tog jag ett digitalt gravid 1-2 blev det. Hade vid den ruvningen en jättedålig slemhinna som antagligen gjorde att de blev missfall.
     Vilken klinik går du på? Jag går i på Faluns privata.

    Alla gånger jag plusat har jag alltid börja testa för tidigt och då fått se ett plus växa sig fram till slut.

    Åhh vad jag hoppas att du ser en skugga där, det är alltså fullt möjligt lika väl som att de kommer senare.

    Sjukt påfrestande är det att ruva iallafall, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlat.


  • Copyjulia
    we wish for a baby skrev 2011-09-07 17:41:58 följande:
    Jag testar oxå med testlagrets har ett gäng som ligger och väntar på mig här hemma, då ovissheten blir för stor.

    Jag ruvar nu för sjätte gånge, de tidigare gångerna så har jag fått minus på testdag och plusat tre, som alla slutat med missfall.
    Det är andra gången de gör aha för oss och båda gånger på blasto det har gjort det utan att vi behövt  fråga. Jag plusade sjukt tidigt då, fick skuggor redan på dag fyra (testlagret) och dag sju tog jag ett digitalt gravid 1-2 blev det. Hade vid den ruvningen en jättedålig slemhinna som antagligen gjorde att de blev missfall.
     Vilken klinik går du på? Jag går i på Faluns privata.

    Alla gånger jag plusat har jag alltid börja testa för tidigt och då fått se ett plus växa sig fram till slut.

    Åhh vad jag hoppas att du ser en skugga där, det är alltså fullt möjligt lika väl som att de kommer senare.

    Sjukt påfrestande är det att ruva iallafall, man slits ständigt mellan hopp och förtvivlat.
    Jag går privat på Sankt Görans. Det är ju samma kedja som den i Falun är med i tror jag. De har aldrig någonsin sagt något om min slemhinna, vare sig bra eller dåligt. De säger att allt ser toppen ut hela tiden i allmänhet men ändå har det ju inte blivit något än... Får jag fråga vad ni har för "grundproblem"? Vi har manlig faktor – slöa och få simmare + att jag hade ett myom i livmodern, men det är bortopererat nu. 

    Äter och dricker du som vanligt när du ruvar? Min klinik sa att jag kunde göra det. Men jag har förvandlats till en asketisk renlevnadsmänniska som inte vågar äta/dricka något innan jag noga kollat om det är ok. Hade migrän i en vecka när jag vande mig av med kaffet,,,
  • we wish for a baby

    Vi är oförklarligt ofrivilligt barnlös som det heter, det finns inget fel på varken mig eller min man allt är tip top och gravid blir jag ju men min kropp stöter bara bort de verkar det som.


    Jag dricker inte alkohol och röker inte. Men annars lever jag som vanligt, fisk äter jag aldrig då jag inte gillar det har aldrig gjort. Men kaffe dricker jag, det är okej att dricka 2.3dl kaffe per dag under en graviditet. Men när jag plusat så har jag tyckt det smakat tvii och inte kunnat dricka. Så en kopp på morgonen unnar jag mig med gott samvete. I väntan på att dagen snart ska komma då det smakar tviii tvii Glad


  • Copyjulia
    we wish for a baby skrev 2011-09-07 18:29:34 följande:

    Vi är oförklarligt ofrivilligt barnlös som det heter, det finns inget fel på varken mig eller min man allt är tip top och gravid blir jag ju men min kropp stöter bara bort de verkar det som.


    Jag dricker inte alkohol och röker inte. Men annars lever jag som vanligt, fisk äter jag aldrig då jag inte gillar det har aldrig gjort. Men kaffe dricker jag, det är okej att dricka 2.3dl kaffe per dag under en graviditet. Men när jag plusat så har jag tyckt det smakat tvii och inte kunnat dricka. Så en kopp på morgonen unnar jag mig med gott samvete. I väntan på att dagen snart ska komma då det smakar tviii tvii Glad


    Det var min akupunktör som sa åt mig att vare sig dricka kaffe eller svart te. Även min IVF-läkare sa att man inte visste säkert hur även lite koffein kunde påverka, så jag tar det säkra före det osäkra. 
  • we wish for a baby
    Copyjulia skrev 2011-09-07 19:19:12 följande:
    Det var min akupunktör som sa åt mig att vare sig dricka kaffe eller svart te. Även min IVF-läkare sa att man inte visste säkert hur även lite koffein kunde påverka, så jag tar det säkra före det osäkra. 
    Okej, ja man ska absolut göra det som känns bäst för en själv :)
  • Copyjulia
    we wish for a baby skrev 2011-09-08 16:35:58 följande:
    Hur går det för dig?
    Jag vet inte. Ruvardag 7 i dag och såg samma extremt svaga streck i dag. Det är så svagt att det bara syns om jag håller upp det framför fönstret så jag vet inte om det är så mycket att hoppas på. Hur går det för dig?
  • we wish for a baby

     



     


    Så här ser mitt test ut idag på dag 5 =)
    Copyjulia skrev 2011-09-08 21:07:33 följande:
    Jag vet inte. Ruvardag 7 i dag och såg samma extremt svaga streck i dag. Det är så svagt att det bara syns om jag håller upp det framför fönstret så jag vet inte om det är så mycket att hoppas på. Hur går det för dig?
    Hoppas det blir starkare vännen, kan ju ta ett tag på vissa för att hcg`t ska stiga!
    Jag håller tummarna för dig vännen! Hoppas vi båda får nosa bebis i maj 2012 Hjärta
  • Kelsson1

    Förlåt att jag lägger mig i men Copyjulia: Har du en gång testat negativt så kan du dagen efter inte få positivt på grund av ÄLsprutan. Så får du svagt streck så beror det på stigande hcg nivåer och inte ÄLspruta! Kan tillägga att jag fick väääääldigt svagt streck rd6 med blastis som varannan dag blev starkare. Håller tummarna att det är så även för dig!

  • Copyjulia
    Kelsson1 skrev 2011-09-10 21:26:55 följande:
    Förlåt att jag lägger mig i men Copyjulia: Har du en gång testat negativt så kan du dagen efter inte få positivt på grund av ÄLsprutan. Så får du svagt streck så beror det på stigande hcg nivåer och inte ÄLspruta! Kan tillägga att jag fick väääääldigt svagt streck rd6 med blastis som varannan dag blev starkare. Håller tummarna att det är så även för dig!
    Åhh, det hoppas jag förstås på, men tyvärr testade jag inte med morgonurin när jag testade första gången (kunde bara inte hålla mig till nästa dag) och det gjorde jag sedan när jag fick det otroligt svaga strecket, därav min misstanke att det kan har varit äl-sprutan... Nu är det helt blankt på testet igen...
  • Copyjulia
    we wish for a baby skrev 2011-09-10 14:22:09 följande:

     


     


     


    Så här ser mitt test ut idag på dag 5 =)Hoppas det blir starkare vännen, kan ju ta ett tag på vissa för att hcg`t ska stiga!
    Jag håller tummarna för dig vännen! Hoppas vi båda får nosa bebis i maj 2012 Hjärta
    Wow! Grattis! Hoppas det går hela vägen den här gången.
  • bebe1975

    Såg inte ett jota innan 9dp5dt då jag fick ett svaaagt streck (alltså dagen efter BIM)! Och då använde jag ändå RFSUS extra känsliga. Inga symptom hade jag heller. Idag, tre dagar senare, har jag ett kraftigt, fint steck! Önskar så att jag inte läst om alla som såg streck mkt tidigare, hade besparat mig många tårar.

  • nypan78
    bebe1975 skrev 2015-12-02 11:39:21 följande:

    Såg inte ett jota innan 9dp5dt då jag fick ett svaaagt streck (alltså dagen efter BIM)! Och då använde jag ändå RFSUS extra känsliga. Inga symptom hade jag heller. Idag, tre dagar senare, har jag ett kraftigt, fint steck! Önskar så att jag inte läst om alla som såg streck mkt tidigare, hade besparat mig många tårar.


    Det ger mig hopp!!
  • FrokenBo

    Jag testade positivt på RD 8 m FET m clearblue som kan ta 6 dagar innan missad mens. Sedan använde jag testlagrets med ökande intensitet på strecket :)

  • FrokenBo

    Just ja, min återföring av min frysta 5-dagars Var den 13 dec. Clearblue tog jag 21 dec o testlagret ser ni datumen på.

    Stort lycka till!!

Svar på tråden När plussade ni med blastocyst? Vilket test?