Bemötande på inskolning (förskola)
Hur har ni som föräldrar blivit bemötta på förskolan när ni har börjat inskolning med (första) barnet?Vi bor på en liten ort, där "alla känner alla". Två av personalen på förskolan är dock inte från orten och är därmed okända för oss som föräldrar.
Förra veckan var vi till förskolan och hämtade E's schema, då kom en av de två okända och tog emot oss i hallen på fs och presenterade sig (kan kalla henne P1).
Vi gick in på fs medan hon hämtade schemat åt oss.
Inne i lokalen satt två till ur personalstyrkan, en utav dem var okänd (P2) för oss men kom ej fram och hälsade eller presenterade sig. (Hon var inte upptagen med andra uppgifter)
Igår började inskolningen.
P1 tog emot oss i hallen och visade in oss i det första rummet där E började leka.
Ingen ur personalen har visat oss runt i lokalen eller berättat om deras verksamhet.
Vi har fått noll information om vad E ska ha med sig (extra kläder, regnkläder o.s.v)
Ingen har berättat om hur deras dagar ser ut med rutiner, exempelvis samling, utevistelse, lunch, vila osv.
Ingen ur personalen har kommit fram och sagt att "det är jag som tar hand om E's inskolning".
Eftersom det är vårat första barn så vet jag inte hur en inskolning brukar gå till, men jag hade gärna haft en träff med en personal som informerat oss föräldrar om deras verksamhet och att vi hade haft möjlighet att ställa eventuella frågor.
Samt att denna personal sedan tog hand om själva inskolningen.
Hur har det gått till på eran förskola?